صیادان میگو با تاخیر یک هفته‌ای راهی دریا شدند



با تصمیم شیلات هرمزگان،صیادان میگو پس از یک هفته ناآرامی دریا، امروز برای صید میگو به دریا رفتند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، ابراهیم عالی زاده، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اعلام رسمی صید میگو از امروز گفت: پیش از این قرار بود صید میگو از ۱۰ مهر آغاز شود که با ورود توفان شاهین به شرق استان این تاریخ تغییر کرد.

عالی زاده افزود: امروز با آرام شدن دریا، مجوز صید میگو به بیش از دو هزار صیاد با ۱۵۰ فروند لنج صیادی داده شد و صیادان کار خود را آغاز کردند.

او با بیان اینکه استفاده از تور‌های صید نامرئی (منوفیلامنت) در فصل صید میگو، مانند تمام فصول ممنوع است گفت: این نوع تور، صدمه‌های جبران ناپذیری به منابع آبزی و حتی اکوسیستم آبزیان وارد می‌کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان افزود: صید میگو هر سال در ۷۰۰ کیلومتر مربع از صیدگاه‌های استان از بندرکوهستک شهرستان سیریک، آغاز می‌شود و در صیدگاه‌های میناب، هرمز و تولای قشم به پایان می‌رسد.

 

گفتنی است که پیش از این معاون صید و بنادر میاهیگری شیلات هرمزگان از آغاز فصل صید میگو در صیدگاه‌های هرمزگان با تصویب کمیته مدیریت صید میگو شیلات هرمزگان، از دهم مهرماه سال جاری خبر داده بود. اما در تاریخ معین شده بنا بر گفته معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان  باتوجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر طوفان و بارندگی شدید در جنوب و جنوب شرق کشور آغاز فصل صید میگو در هرمزگان تا پایان خطرات احتمالی توفان به تعویق افتاد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها