متخصص بیماری‌های عفونی:

شدت موج ششم کرونا کمتر از موج چهارم و پنجم است



متخصص بیماری‌های عفونی گفت: باتوجه به افزایش واکسیناسیون عمومی پیش‌بینی می‌شود، آمار مبتلایان و فوتی‌ها در پیک ششم کاهش یابد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، علی دهقان متخصص بیماری‌های عفونی  در خصوص تکثیر واکسیناسیون بر موج ششم احتمالی کرونا در کشور گفت: خوشبختانه روند کلی بیماری کرونا در کشور نزولی است، اما واقعیت این است که ما پنج موج از این بیماری را پشت سر گذاشته ایم و باید از آن درس بگیریم، زیرا احتمال موج ششم وجود دارد و به علت پارامتر‌های مختلف نمی‌توان آن را پیش بینی کرد.

دهقان افزود:خوشبختانه روند واکسیناسیون در کشور به سرعت جلو می‌رود و اگر با موج جدید مواجه شویم به مقابله به آن کمک می‌کند. واکسیناسیون موجب کاهش شماربستری و آمار فوتی‌ها در موج آینده می‌شود.

دهقان در خصوص روند شروع موج‌های جدید کرونا گفت: این مسیر با افزایش شمار مبتلایان به کرونا شروع شده است و با افزایش بیماران بستری ادامه می‌یابد و در نهایت باعث افزایش آمار مرگ و میر در کشور می‌شود.

دهقان گفت: واکسیناسیون اصلا به معنای عدم رعایت نکات بهداشتی نیست و همچنان باید از حضور در اجتماع پرهیز کرد و همچنان به زدن ماسک ادامه داد، همچنین به نظر می‌رسد پیک ششم نسبت به پیک پنجم شدت کمتری داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها