ضرورت دریافت دوز مکمل واکسن کرونا ۶ ماه پس از واکسیناسیون اولیه



رییس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: برای رسیدن به ایمنی زایی بیماری کرونا در جامعه، افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها گذشته مانند کادر درمانی باید دُز مکمل را دریافت کنند. 
 
 
به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر علیرضا صداقت افزود: واکسیناسیون همزمان و متعادل باعث ایمنی زایی افراد جامعه خواهد شد و اگر عده‌ای واکسن نزنند، عده ای دیگر در حال واکسن زدن باشند و عده ای از زمان دریافت واکسن آنها زمان زیادی گذشته باشد نمی توان به ایمنی زایی امیدوار بود.
 
وی اضافه کرد: هر چه قدر افراد جامعه بیشتر و اکسن بزنند و واکسیناسیون کرونا برای اقشار جامعه همزمان انجام شود می توان تاثیرات ایمنی زایی ۷۵ تا ۸۰ درصدی جامعه را بیشتر انتظار داشت و مانند کشورهای دیگر به زندگی عادی بازگشت.
 
رییس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: واکسیناسیون، یک تصمیم فردی و شخصی نیست بلکه یک تکلیف اجتماعی است و همه افراد جامعه در این خصوص مسوولیت دارند. 
 
این پزشک فوق تخصص مراقبت های ویژه با اشاره به نگرشهای نادرست و موانعی که باعث واکسن هراسی در جامعه شده است گفت: این تصورات اشتباه شامل عدم ایمنی کامل واکسیناسیون، اعتقاد به روشهای جایگزینی مانند استفاده از دمنوشها، تقویت کننده ها و اقدامات پیشگیرانه مانند ماسک، نگرانی از عوارض واکسن، امکان ردیابی و تغییرات دی.ان.ای فرد، ابتلا به کرونا پس از تزریق واکسن و عدم نیاز به واکسن در صورت قوی بودن سیستم ایمنی است.
 
صداقت افزود: همه این دیدگاهها نادرست و حاصل برداشت های غلط و یا نتیجه تبلیغات و خط دهی افردی سودجو به ویژه در فضای مجازی است لذا  اگر به پرسشهای مردم پاسخ داده شود و آگاهی های آنان ارتقا یابد همه به فواید واکسیناسیون پی خواهند برد.
 
وی اضافه کرد: مردم عزیز بدانند که هیچ چیزی جایگزین واکسیناسیون نخواهد بود در واقع چاه کرونا با واکسیناسیون پُر می شود و  ماسک زدن و انجام سایر اصول بهداشتی تنها در حد موانعی بر سر چاه برای نیفتادن در داخل آن است.
 
رییس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: بر پایه تحقیقات انجام شده بیشتر افراد جامعه پس از دریافت واکسن عارضه ای نداشتند و تنها در کمتر از پنج درصد، عوارض جدی  منجر به مراجعه به بیمارستان گزارش شده است.
 
صداقت افزود: بر پایه این تحقیقات ۹۰ درصد مردم نسبت به این که خود واکسن زدن باعث ابتلا به کووید می شود اعلام نگرانی کرده اند که این هم یک تفکر اشتباه است و در هیچ مرجعی علمی این موضوع تایید نشده است.
 
 
تا کنون ۴۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۰۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۰ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۸۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۷ میلیون و ۲۹ هزار و ۳۸۱ دُز رسیده است.
 
طی شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۹۱۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.
 
در حال حاضر هفت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و در خراسان رضوی نیز ۲ شهرستان در شرایط نارنجی، ۲۲ شهرستان در شرایط زرد و ۹ شهرستان در شرایط آبی کرونایی هستند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها