افزایش ۲۱ درصدی صادرات کالا از گمرکات هرمزگان



 ناظر گمرکات هرمزگان گفت: در نیمه نخست امسال ۲۱ میلیون و ۶۰۸ هزار تن کالا از گمرکات استان صادر شد که نسبت به همسنجی با پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل، ابوالفضل اکبرپور روز شنبه در تشریح عملکرد ۶ ماهه گمرکات استان اعلام کرد: این میزان کالای صادراتی به ارزش هفت میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی نیز نسبت به سال قبل ۶۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: ۱۶ میلیون تن از این کالاها مربوط به کالاهای صادراتی غیرنفتی به ارزش افزون بر پنج میلیارد و۸۶۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۴۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرگمرک شهید رجایی اظهار کرد: این اقلام صادراتی شامل سنگ آهن و کنسانتره های آن، پلیمرهای اتیلن، کودهای معدنی و شیمیایی و غیره بوده که به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، تایلند، هند، عمان و غنا بارگیری شده است.

اکبرپور ادامه داد: میزان کالاهای وارداتی به گمرکات هرمزگان نیز در ۶ ماه نخست امسال چهار میلیون تن به ارزش ۹ میلیارد و ۹۰۷ میلیون دلار بوده که نسبت به همسنجی با پارسال از نظر ارزش دلاری ۷۳ درصد افزایش داشته است.

وی یادآورشد: کالاهای وارداتی بیشتر مربوط به کالاهای اساسی بوده که از کشورهای چین، هند، امارات متحده عربی، ایتالیا و آلمان وارد گمرکات هرمزگان شده است.

ناظر گمرکات هرمزگان در خصوص واردات برنج از طریق گمرکات استان نیز اظهارداشت: میزان برنج وارداتی به گمرکات استان در نیمه نخست حدود ۵۳۰ هزار تن بوده که روانه بازار شده است.

اکبرپور در خصوص ترخیص کالاهای اساسی گفت: زمانی که کالا ثبت سفارش و کد رهگیری بانک دریافت می کند، در کمترین زمان ممکن پس از اظهار، ترخیص خواهد شد و در خصوص محموله ۱۶ هزار تنی برنج وارداتی اخیر (مهرماه امسال) نیز، این کالاها پس از دریافت کد رهگیری به محض اظهار به گمرک در سریع ترین زمان ممکن ترخیص خواهند شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها