وزیر بهداشت خبرداد:

واکسیناسیون ۷۵ درصدی مردم ایران علیه ویروس کرونا



عین اللهی کل واکسن‌های تزریق شده را تا امروز ۷۱ میلیون دز اعلام کرد و افزود: تاکنون ۷۵ درصد مردم کشورمان علیه ویروس واکسینه شده‌اند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کشور ما بیماری‌های مختلفی مانند فلج اطفال، کزاز و سیاه سرفه به وجود آمد که با واکسیناسیون به‌موقع کنترل شد.

او  افزود: امروزه همه دانشمندان دنیا بر این باورند که واکسیناسیون بهترین راه  غلبه بر ویروس کرونا است و خوشبختانه یک اجماع خوبی بین مسئولین عالی کشور هم برای تهیه واکسن و گسترش واکسیناسیون به وجود آمده است.

 

واردات ۱۶۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور  تا پایان آذر ماه

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: همکاری‌های بین دستگاهی موجب شده است که واکسن‌های مورد نیاز در حد وفور به کشور وارد شود و امروز شاهد واردات ۱۰۰ میلیون دز واکسن بودیم که این رقم تا آذرماه ماه به  ۱۶۰ میلیون دز افزایش خواهد یافت.

عین اللهی تصریح کرد: ویروس کرونا برای کشور خسارت‌های زیادی داشته است، اما موجب شده که در بخش‌های مختلف مردم پای کار بیایند و با ایجاد گروه‌های جهادی و فعالیت‌های مردمی به یاری تیم پزشکی بشتابند.

او  ادامه داد: در خصوص واکسیناسیون هم یک حماسه ملی به وجود آمده و حال و هوای دوران دفاع مقدس زنده شده است و مردم با قرار دادن همه امکانات و فضا‌های خودشان برای این امر به یاری تیم سلامت کشور آمده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: این که در کشور ما در طول یک هفته ۸ میلیون دز واکسن تزریق شود یعنی به اندازه کل جمعیت امارات و این اقدام بزرگی است که در سایه همکاری‌های دستگاه‌ها و به ویژه مشارکت مردم شکل گرفته است.

عین اللهی کل واکسن‌های تزریق شده را تا امروز ۷۱ میلیون دز اعلام کرد و افزود: تاکنون ۷۵ درصد مردم کشورمان  علیه ویروس واکسینه شده‌اند.

او  در این حال از تلاش‌های عده‌ای ضد واکسن انتقاد کرد و تصریح کرد: من نمی‌دانم این افراد با چه حکم شرعی این کار را انجام می‌دهند در حالی که از نظر علمی دانشمندان آن را ضروری و واجب می‌دانند و آمار‌ها هم نشان می‌دهد بیشتر افرادی که درگیر این بیماری شده‌اند و یا فوت می‌کنند کسانی هستند که واکسینه نشده‌اند.

وزیر بهداشت به مصداق بارزی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تیم سلامت کشور ۲۲۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرد اما امروز به دلیل انجام واکسیناسیون تیم سلامت، تعداد مبتلایان و فوت در بین آن‌ها  انگشت شمار شده است.

 

علما و مراجع مردم را به واکسیناسیون ترغیب کنند

عین اللهی نگرانی خود را از موج ششم شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و از علما و مراجع خواست که به یاری حوزه سلامت بیایند و مردم را برای انجام واکسیناسیون تشویق کنند.

وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر ما در شرایطی هستیم که ویروس کرونا فعال نیست و بهترین زمان واکسیناسیون است و مردم باید از این فرصت استفاده کنند که تا موج ششم شروع نشده علیه این بیماری واکسینه شوند.

عین اللهی اضافه کرد: ما برای سهولت در امر واکسیناسیون مراکز واکسیناسیون را به چندین برابر افزایش داده ایم به طوری که هم اکنون حداقل زمان تزریق واکسن از ۱۰ ساعت به کمتر از ۱۰ دقیقه رسیده است که نشان می‌دهد که هیچ بهانه‌ای برای  حضور نیافتن مردم در مراکز واکسیناسیون وجود ندارد و تیم سلامت و بهداشت در هر لحظه ساعت از شبانه روز آماده‌اند که کار واکسیناسیون را انجام دهند.

وزیر بهداشت گفت: امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که نماز جمعه از هفته آینده در همه شهرها به جز شهرهای با وضعیت قرمز، با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری برگزار شود.

 

براساس آخرین آمار اعلام شده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون یک میلیون و 764هزار و 485دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 237هزار و 331دوز اول و 526هزار و 904دوز دوم تزریق شده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها