با دستور قضایی؛

۱۵۲هزار تن روغن و برنج از بندر شهید رجایی ترخیص می‌شود



رئیس کل دادگستری هرمزگان برای ترخیص بیش از ۱۵۲ هزار تن روغن خوراکی و برنج از بندر شهید رجایی بندرعباس، دستور ویژه قضایی صادر کرد.

به گزارش صبح ساحل، «علی صالحی»، رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از انبار‌های بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: در صورت ترخیص نشدن کالا‌های اساسی وارد شده از سوی بخش خصوصی در زمان مقرر، این کالا‌ها احتکار شده عنوان، و طبق قانون با افراد متخلف برخورد می‌شود. وی به دستور رئیس قوه قضاییه برای پیگیری نحوه ورود، نگهداری و ترخیص کالا در گمرکات کشور و سازمان اموال تملیکی اشاره کرد و افزود: برای ترخیص کالا‌های اساسی تصمیمات لازم گرفته شده است و دستگاه‌های متولی مکلف به بسیج تمام امکانات خود برای ترخیص فوری اقلام دپو شده در محوطه و انبار‌های گمرک و بندر شهید رجایی هستند.


رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: برخی از کالا‌ها به علت طولانی شدن مدت نگهداری در معرض فساد و انقضای تاریخ مصرف قرار گرفته‌اند.
صالحی گفت: دستگاه قضایی با هر نوع ترک فعل و سهل انگاری در زمینه تأمین و ترخیص کالا‌های مورد نیاز برخورد می‌کند. رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به افزایش حجم حمل یکسره محموله‌های وارد شده به بنادر و نیز کمبود کامیون‌ها، مقرر شد اداره‌های کل بنادر و دریانوردی با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نسبت به تأمین ناوگان حمل و نقل بار از طریق فراخوان عمومی اقدام کنند. صالحی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور دستور ویژه به اداره کل پشتیبانی و امور دام هرمزگان برای ترخیص ۴ هزار تن ذرت وارداتی خبر داد.

وی در زمینه تعیین تکلیف توربین‌های بادی وارد شده به کشور هم گفت: با توجه به کاربرد این تجهیزات در زمینه ساخت نیروگاه‌های بادی برای تأمین برق، مقرر شد در اسرع وقت به منظور رفع مشکل شرکت وارد کننده، علاوه بر مکاتبه با وزارت نیرو برای دریافت مجوز‌های لازم، از استانداری هرمزگان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع استان نیز، در خصوص نیاز آن‌ها به این توربین‌ها استعلام شود. رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک قاضی در گمرکات و بنادر برای رسیدگی به امور و رفع موانع قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن مستقر، و حداقل هفته‌ای یک بار از گمرکات، بنادر و انبار‌های سازمان اموال تملیکی بازدید می‌شود.


گمرک شهید رجایی بندرعباس بزرگترین گمرک ایران است که به تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کشور را برعهده دارد.
سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا در بندر این گمرک تخلیه و بارگیری می‌شود که این رقم معادل تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد کالا‌های کانتینری کشور است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها