مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

۷۵۰ هزار نفر در کشور عضو انجمن اولیا و مربیان هستند



مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر حدود ۷۵۰ هزار نفر در کشور عضو شورای انجمن‌های اولیا و مربیان هستند که باید از این ظرفیت گسترده برای تصمیم گیری و تحول در نظام آموزشی استفاده کنیم.

به گزارش صبح ساحل، «نورعلی عباسپور»،مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: این نمایندگان اولیا و مربیان که نقش پررنگی با اولیا و خانواده دارند، در هفته پیوند (اولیا و مربیان) همکاری شان را در بحث بازگشایی مدرسه ها آغاز کردند.
وی بیان داشت: در بحث بازگشایی مدرسه‌ها نظر اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان برای آموزش و پرورش بسیار مهم است، به همین خاطر امسال یک هفته زودتر شروع به انتخابات انجمن کردیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزرات آموزش و پرورش افزود: انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه ای که بیش از ۱۰ نفر دانش آموز داشته باشد، برگزار می شود و از آنجایی که بخش قابل توجهی از آموزش در خانه است لذا ارتباط  خانه با مدرسه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و ما در این زمینه برنامه های متعددی برای آموزش خانواده داریم که بتوانند نقش دستیار و همکار معلم داشته باشند.
عباسپور گفت: سال گذشته دوره های متعدد آموزشی برای خانواده ها در سطح کشور و هم در سطح استان ها و مناطق به صورت مجازی اجرا و خدمات مشاوره ای متعددی نیز ارائه شد.

وی در بخش تولید محتوای آموزش نیز گفت: هر ماه تقریبا یک کتاب و یک مجله ویژه که محتوای مناسبی داشته باشد، برای خانواده ها منتشر می کنیم تا در شرایط حساس کرونایی که اکنون در آن قرار داریم بتواند به خانواده ها و والدین کمک کند.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش یاداورشد: انجمن های اولیا و مربیان ظرفیت بسیار ارزشمندی است که می توانیم از آن برای تحول در نظام آموزشی استفاده بهتری کنیم.

      

خانواده ها حق نظارت و مشارکت بر فرایند تعلیم وتربیت دارند

 مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق سند بالادستی نظام آموزش و پرورش خانواده ها و اولیا حق نظارت بر عملکرد مدرسه ومشارکت در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان را دارند. عباسپور  افزود: خانواده ها حق مشارکت در تعلیم و تربیت فرزندان شان دارند و اگر  از این فرایند ناراضی بودند آن را منعکس کنند. وی بیان داشت: اگر بخواهیم ارتباط بین خانه و مدرسه و خانواده ها استمرار داشته باشد باید انجمن اولیا و مربیان مدرسه در طول سال برنامه ریزی مدونی برای تصمیم گیری و حل مشکلات خانواده ها و دانش آموزان داشته باشند.


مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: اگر خانواده ها از سیاست ها و برنامه های مدرسه حمایت نکنند، کار شورای انجمن اولیا و مربیان نیز در مدرسه بی نتیجه است. وی گفت: بر اساس نظام تعلیم و تربیت، تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان جزء برنامه‌های محوری این اداره کل است و همه باید در بخش‌های مختلف برای تحقق عملی آن در کشور همکاری و اقدام کنند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها