بازگشایی مدارس در کیش مشروط به تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان



 سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: تکمیل روند واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان شرط بازگشایی مدارس در این جزیره است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمدرضا رضانیا با اعلام این خبر گفت:پیرو ابلاغ ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در مقطع متوسطه دوم از ۱۵ آبان و مقطع متوسطه از اول آذر بررسی مدارس واجد شرایط و صدور محوز بازگشایی به آنان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس ضروری است، گفت: آمار واکسیناسیون نوبت اول دانش آموزان مشمول واکسیناسیون ۷۴ درصد بوده و لازم است تعداد باقی مانده هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: ظرفیت کلاس‌های درسی برای تعداد دانش آموزان در جزیره کیش کمی پایین‌تر است و امیدواریم تمهیداتی برای بازگشایی مدارس اندیشیده شود تا براساس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شوند.

رضانیا اظهار داشت: با توجه به اینکه مسوولیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس با مدیران است روز دوشنبه برای هماهنگی و ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به مدیران نشستی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش مدارس جزیره را از لحاظ دارا بودن شرایط بازگشایی و حضور دانش آموزان بازرسی می‌کنند و در صورت دارا بودن شرایط لازم مجوز بازگشایی مدارس صادر خواهد شد.

رضانیا افزود: معلمان و کادر آموزشی اداره آموزش و پرورش براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور ملزم به تزریق واکسن هستند و بدون داشتن کارت واکسن نمی‌توانند در محیط‌های آموزشی حاضر شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش هم با تاکید بر حفظ سلامت دانش آموزان، گفت: مدارس براساس پایش وضعیت دانش آموزان و شرایط مدارس با مجوز مرکز توسعه سلامت کیش بازگشایی خواهند شد.

پرویز حیدری راد افزود: جلسات متعددی با شورای سلامت کیش برگزار شد و تلاش کردیم رضایت اولیا و با درک کاملی از نگرانی والدین نسبت به سلامتی دانش آموزان بهترین تصمیم را برای بازگشایی مدارس گرفته شود.

وی اضافه کرد: براساس آخرین تصمیم شورای سلامت بازگشایی مدارس براساس استعلام از سامانه خود ارزیابی مدارس و بازرسی‌های کارشناسان توسعه سلامت و اخذ مجوز از سوی مرکز توسعه سلامت کیش انجام می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش با بیان اینکه آموزش دروس عمومی به شکل ترکیبی در سامانه الکترونیکی و سامانه شاد همچنان برقرار خواهد بود افزود: پایه دوازدهم در ابتدا بازگشایی شد و هر هفته با تاییدیه مرکز توسعه سلامت نسبت به بازگشایی مقطع به مقطع مدارس اقدام می‌شود.

وی گفت: براساس گزارش شورای سلامت کیش پایه‌های دوازدهم، یازدهم و دهم بیشترین آمار واکسیناسیون دانش آموزان را ثبت کرده اند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است .

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 2میلیون و 252هزار و 324دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 312هزار و 274دوز اول و 937هزار و 99دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها