اختصاص ۲۰۰ میلیارد تسهیلات طرح‌های توسعه پایدار روستایی به پارسیان



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل آیین نامه توسعه پایدار روستایی به شهرستان پارسیان اختصاص یافته است.

 

هادی ابراهیمی روز سه شنبه در مراسم بهره‌برداری از سه طرح اشتغالزایی در شهرستان پارسیان که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی انجام شد، اظهار کرد: این تسهیلات به ۶۰ طرح براساس رسته‌های اولویت‌دار با هدف اشتغال پایدار در مناطق روستایی این شهرستان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: ایجاد بستر مناسب و تقویت و گسترش فرهنگ کارآفرینی با رویکرد مشاغل خرد و کوچک در راستای ایجاد اشتغال پایدار، از اولویت‌های مهم این اداره کل است.

ابراهیمی شناسایی طرح های سرمایه گذاری پراشتغال را نیز از جمله مهمترین برنامه های این اداره کل در جهت توسعه اشتغالزایی در هرمزگان عنوان کرد و گفت: رسته های اولویت دار اول استان شیلات، محصولات گلخانه ای، گردشگری، صنایع غذایی و تبدیلی هستند و در اولویت دوم فرآورده های معدنی، قطعه سازی و مجموعه سازی صنعتی و محصولات مهندسی، حمل و نقل و لجستیک، نوسازی بافت های فرسوده شهری و روستایی و خدمات درمانی قرار دارند.

 

شهرستان پارسیان در ۴۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

طرح های مورد بهره‌برداری در شهرستان پارسیان شامل یک واحد کشتارگاه دام، پمپ بنزین روستای سروباش و یک هکتار گلخانه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال است که این اعتبار از محل تسهیلات صندوق اشتغال پایدار روستایی تامین شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها نیز ۱۲ نفر مشغول به کار شده اند.

استان هرمزگان دارای یک هزار و ۷۲۰ روستا با جمعیتی بیش از ۷۵۰ هزار نفر است که امسال مبلغ چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه اشتغال پایدار روستایی به این استان واگذار شده است.

این تسهیلات واگذار شده موجب ایجاد اشتغال برای نزدیک به ۱۰ هزار نفر در سطح روستاهای استان هرمزگان شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها