اختتامیه سی‌وسومین جشنواره تئاتر هرمزگان برگزار شد



آیین اختتامیه سی‌وسومین جشنواره تئاتر هرمزگان شامگاه پنجشنبه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار شد. این مراسم در تالار آوینی و با حضور محمود پاک‌نیت، هنرمند مشهور کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و جمعی از اعضای شورای شهر بندرعباس برگزار شد. نکته عجیب این مراسم عدم‌حضور دوتن از هیات سه نفره داوران در مراسم اختتامیه و هنگام اهدای جوایز بود. در ابتدای مراسم حسین کریمی، دبیر سی‌وسومین دوره جشنواره تئاتر هرمزگان ضمن تشکر و قدردانی از عوامل، هنرمندان و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تئاتر هرمزگان گفت: « 10 اثر راه‌یافته به جشنواره در تاریخ 17 تا 19 آبان‌ماه در بندرعباس به اجرا پرداختند».

        

اجرای تئاتر در بشاگرد

به گزارش صبح ساحل، رضا کمالی زرکانی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هم در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان تئاتر گفت: «در این دوره از جشنواره تئاتر هنرمندان هرمزگان فراتر از انتظار ظاهر شدند». وی افزود: « 22 اثر به سی‌وسومین جشنواره تئاتر هرمزگان ارسال شد و مورد بازبینی و داوری قرار گرفت». کمالی در ادامه بابت تمام کاستی‌ها در این جشنواره عذرخواهی کرد و گفت: «از همه کسانی که در این شرایط کرونایی چراغ تئاتر را روشن نگه داشتند، تشکر می‎کنم». مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در پایان هم از پیشرفت 70 درصدی  پلاتوها برای اجرای تئاتر در شهرهای خمیر، سیریک و بشاگرد خبر داد و گفت: «این موضوع می‌تواند باعث ارتقای تئاتر استان هرمزگان شود». وی هم‌چنین از اجرای تئاتر در آینده‌ای نزدیک در شهرستان بشاگرد اظهار امیدواری کرد.

در ادامه این مراسم محمود پاک‌نیت هم پشت تریبون رفت و گفت: «لطافت روح هنرمندان است که باعث می‌شود یک اثر هنری مثل تئاتر به دل انسان بنشیند». او در ادامه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خواهش کرد تا هوای تئاتر و هنرمندان استان هرمزگان را داشته باشد. پاک‌نیت در انتهای سخنانش گفت: «حقیقت این است که هنر تئاتر هنر پولسازی نیست و بازیگران و عوامل اجرای یک نمایش از خودشان مایه می‌گذارند تا یک اثر را به روی صحنه ببرند».

در ادامه این جشنواره از داوران  جشنواره، عوامل و دست‌اندرکاران و کانون منتقدان تقدیر و تشکر شد و در پایان هم برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره معرفی و برای دریافت لوح تقدیر و جوایز به روی صحنه آمدند.

      

بخش طراحی لباس

در بخش طراحی لباس، «رضا آزاد دریایی» برای نمایش «قربانگاه»، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را از آن خود کرد.

    

بخش طراحی صحنه

در بخش طراحی صحنه هم دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیش جشنواره به «مهران محمودزاده» برای نمایش «دکتر دوال‌پا» تعلق گرفت.

  

بخش بازیگران زن

در بخش بازیگران زن بدون اولویت از «محدثه زارعی» و «زهرا سلامتی» برای نمایش «غرمپاشا و کشتن چراغ» تقدیر شد. دراین بخش هم‌چنین لوح تقدیر و جایزه بازیگر برگزیده زن جشنواره به «نسیبه جمشیدی» برای نمایش «فاعل» اختصاص یافت.

  

تقدیر ویژه هیات داوران

هم‌چنین لوح تقدیر و جوایز تقدیر ویژه هیات داوران به استاد محمدعلی قویدل، استاد عبدالرضا بلوچ‌نژاد و استاد احمد شنبه‌نیا اهدا شد.

   

بازیگران مرد

در بخش بازیگران مرد، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره به «سعید حسن‌زاده» برای نمایش «دکتر دوال‌پا» اختصاص یافت. هم‌چنین از «جواد انصاری» برای بازی در نمایش‌های «غرمپاشا و کشتن چراغ» و «کابوس‌نامه اهل هوا» تقدیر شد. جایزه ویژه گروهی هیات داوران در بخش بازیگران مرد هم به بازیگران نمایش «قربانگاه» تعلق گرفت.

    

بخش متن

در بخش متن و نمایشنامه جایزه نمایشنامه برگزیده به «عمادالدین رجب‌لو» برای نمایش «قربانگاه» اختصاص یافت. «غرمپاشا و کشتن چراغ» به نویسندگی «ابراهیم پشت‌کوهی» نیز در این بخش شایسته نقدیر شد.

 

بخش کارگردانی

جایزه برگزیده بخش کارگردانی به همراه دیپلم افتخار جشنواره به رضا آزاد دریایی برای نمایش «قربانگاه» اهدا شد و به مهران محمودزاده برای نمایش «دکتر دوال‌پا» لوح تقدیر اهدا شد.

   

نمایش‌های راه‌یافته به جشنواره فجر

در پایان این مراسم هم نمایش‌های منتخب «دکتر دوال‌پا» به کارگردانی و نویسندگی «مهران محمودزاده» و نمایش «قربانگاه» به کارگردانی «رضا آزاد دریایی» و نویسندگی «عمادالدین رجب‌لو» برای راهیابی به جشنواره فجر معرفی شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها