آغاز برداشت خیار از زمین‌های زراعی میناب



برداشت خیار از دو هزار و ۱۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی شهرستان میناب آغاز شد.

          

به گزارش صبح  ساحل، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۶۳ هزار تن خیار در شهرستان میناب برداشت و علاوه بر توزیع در هرمزگان به استان‌های تبریز، شیراز و خراسان ارسال شود.
عباس مویدی افزود: به دلیل رعایت الگوی کشت، امسال ۲۰ درصد کاهش کشت داریم اما در میزان تولید به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و برداشت زود هنگام میزان تولید ۱۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.
وی با اشاره به همزمان شدن برداشت خیار با استان‌های فارس و خوزستان گفت: همچنین به دلیل عرضه خیار گلخانه ایی در سایر شهرستان ها، کاشت زودهنگام نسبت به پارسال، بسته بندی نشدن و عدم کشت مرغوب و مناسب تولید خیارشور قیمت این محصول افت داشته است.

 مویدی افزود: برای خرید خیار با قیمت مناسب با دو کارخانه تولید خیارشور در شهرستان هماهنگ شده است که کشاورزان با این دو واحد به صورت قراردادی کار کنند و محصول آن‌ها توسط کارخانه از قیمت ۵ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان بسته به سایز و نوع خیار خریداری شود.
برداشت خیار در شهرستان میناب از اوایل آبانماه آغاز و تا دیماه ادامه دارد و این شهرستان یکی از قطب های برداشت سبزی و صیفی جات خارج از فصل در کشور است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها