نماینده مردم زابل در مجلس:

تقسیم سیستان و بلوچستان به چند استان، ضرورت دارد



نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به اینکه تقسیم استان یک ضرورت و اولویت است، گفت: اکثر استانداران زنده بعد از انقلاب سیستان و بلوچستان تاکید دارند تاکنون در تقسیم استان غفلت شده است.

               

  

به گزارش صبح ساحل، به نوشته تسنیم، حبیب‌الله دهمرده در زابلدر مورد طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به لحاظ وسعت استانی بسیار گسترده محسوب می‌شود و بودجه‌ای که به آن تخصیص می‌دهند به اندازه یک استان متوسط است که به عبارتی پاسخگوی نیازهای استان نیست؛ این وسعت شاید از یک نگاه فرصت باشد اما هزاران چالش ایجاد کرده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این شرایط تقسیم استان را به یک ضرورت و اولویت تبدیل کرده، ادامه داد: سیستان و بلوچستان باید به چهار استان با مرکزیت چهار شهرستان زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار تقسیم شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح تقسیم استان در مجلس مطرح شده و مثل طرح انتقال آب از دریای عمان به استان از جانب چند نماینده امضا شده و در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته که فضای کمیسیون‌ها هم برای تقسیم استان مثبت بوده و در صحن مجلس هم اگر خداوند توفیق دهد و مصلحت باشد تصویب خواهد شد.

دهمرده تصریح کرد: تمام استانداران زنده بعد از انقلاب سیستان و بلوچستان در جلسات کمیسیون مجلس دعوت شدند و از آنها سوال شد که پاسخ دهند چرا سیستان و بلوچستان را تقسیم نکردند؛ اکثر قریب به اتفاق آنها اقرار کردند طرح بنده برای تقسیم استان یک ضرورت است که تاکنون در آن تاخیر شده و خیلی زودتر از این باید عملیاتی می‌شده بنابراین تاخیر در آن بیش از این جایز نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها