استاندار هرمزگان:

برآورد خسارت مناطق‌ زلزله‌زده در سریع‌ترین زمان ممکن به وزارت کشور ارسال شود



استاندار هرمزگان گفت: با توجه به اینکه برآورد خسارت مناطق زلزله زده بخش فین بندرعباس در مراحل پایانی قرار دارد لذا بایستی میزان خسارت وارده در سریع‌ترین زمان ممکن به وزارت کشور ارسال شود.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی در نشست با مجید جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که با هدف بهره گیری همه جانبه از ظرفیت های موجود و آغاز عملیات آواربرداری، احداث و تعمیر واحدهای آسیب دیده از زلزله در بندرعباس برگزار شد، افزود: بنیاد مسکن و اکیپ های اجرایی باید در روستاهای زلزله زده مستقر و عملیات آوربرداری و سپس عملیات اجرایی واحدهای مسکونی را آغاز کنند.

وی بیان داشت: همچنین براساس تصمیم دیگر در این نشست، مقرر شد تا زمان ابلاغ و تخصیص اعتبار از سوی دولت، بنیاد مسکن کشور از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ امام (تهیه مسکن برای محرومان) نسبت به تامین مصالح مورد نیاز برای احداث و تعمیر منازل روستایی آسیب دیده از زلزله اقدام کند.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: عملیات احداث ۲ هزارو ۱۵۰واحد و تعمیر یک هزار و ۲۵واحد در روستاهای زلزله زده استان، پس از تصویب دولت اجرایی خواهد شد.

دوستی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد مطرح شده و در صورت موافقت دولت، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و بلاعوض برای واحدهای مسکونی احداثی و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و بلاعوض برای واحدهای تعمیری اختصاص پیدا می کند.

وی گفت: همچنین در طرح پیشنهادی استان، اعتبارهای مجزایی برای واحدهای دامی و اجرای طرح هادی روستایی در نظر گرفته شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها