۷۸ درصد از ساکنان کیش به‌طور کامل واکسینه شدند



رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: تا کنون بیش از ۷۸ درصد ساکنان این جزیره هر ۲ دُز واکسن کرونای خود را دریافت کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا رضانی با بیان اینکه برای ایمنی نسبی جامعه باید ۸۰ درصد افراد علیه ویروس کرونا واکسینه شوند اظهار داشت: تا کنون ۹۶ هزار و ۸۲۸  دُز واکسن در این جزیره تزریق شده است.

وی اضافه کرد: ۵۴ هزار و ۱۷۹ دُز از این میزان در نوبت اول و ۴۲ هزار ۳۵۰ دُز نیز در نوبت دوم و ۲۹۹ دُز نیز در نوبت سوم تزریق شده است.

رضانیا یادآور شد: نسبت نوبت دوم به نوبت اول در این جزیره بیش از ۷۸ درصد است و انتظار می رود ساکنانی دُز اول خود را دریافت و تا کنون دُز دوم را نگرفته اند هر چه زودتر و در زمان، بندی برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی افزود: تنها تزریق دُز اول باعث ایمنی در جامعه نمی شود و علاوه بر آن برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس تمام افراد جامعه حتی آنانی که هر ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده اند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

تاکنون در این جزیره هشت هزار و ۴۴۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و چهار  بیمار نیز در بیمارستان فوق تخصصی جزیره کیش بستری هستند.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 2میلیون و 398هزار و 624دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون 331هزار و 310دوز اول و یک میلیون و 58هزار و 540دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها