عملیات پی کنی و اجرای فنداسیون منازل زلزله‌زدگان روستایی آغاز شد



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از آغاز پی کنی و اجرای فنداسیون منازل زلزله زدگان روستایی فین ، همزمان با آوار برداری خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه اکنون امداد اولیه و اِسکان اضطراری آسیب دیدگان از زمین لرزه روبه اتمام است از آغاز پی کنی و اجرای فنداسیون منازل زلزله زدگان روستایی فین ، همزمان با آوار برداری خبرداد و گفت: آوار برداری در روستای ذرتو از عصرپنجشنبه آغاز شده. در آوار برداری اولویت با روستاهایی است که بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند.

وی ادامه داد: خانه‌ها در برخی روستاها ترک خوردگی دارد که شاید بتوان آنها را تعمیر کرد، اکنون مردم به خاطر ترس از پس لرزه‌ها و آوار شدن خانه‌ها در چادر اسکان داده شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: شاید افراد علاقه‌مند به تعمیر خانه و بازگشت به آنها پس از پایان پس لرزه‌ها باشند، همچنین واحدهایی که تخریب شده اند باید بازسازی شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مناطق زلزله زده به پنج قسمت تقسیم و اداره‌های متولی هر قسمت در قالب تیم‌هایی مشخص و وظایف آنها در فرآیندهای خدمات دهی و بازسازی این مناطق مشخص شده است.

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: اطلاعات و شناسنامه روستا به اضافه آمار جمعیتی هر روستا در اختیار این تیم‌ها قرار گرفته و حتی دستگاه کپی در محل برای استفاده اهالی آماده باشد.

وی عنوان کرد: کارشناسان مدیریت بحران استانداری هرمزگان به عنوان مسئول این تیم‌ها تعیین شده‌اند و گزارش خدمات دهی اداره‌های دولتی باید به صورت روزانه به این مدیریت ارسال شود.

 

امدادرسانی اولیه و اسکان اضطراری روبه اتمام است

حسن‌زاده اشاره کرد: اکنون امداد اولیه و اِسکان اضطراری آسیب دیدگان از زمین لرزه روبه اتمام است و با کمک نیروهای هلال احمر، سپاه و گروه های امدادی درحال لکه گیری هستیم.

وی اشاره کرد: برای اینکه کار به درستی انجام شود روستا به روستا سرکشی می‌کنیم و از مردم در خصوص نیازها و مشکلات آنها پرس و جو می‌شود که در این بررسی‌ها مشخص شد برخی روستاها مشکل آب و برخی دیگر هم کمبود چادر داشتند.

 

پوشش آنتن تلفن همراه در برخی روستاها وجود ندارد

حسن‌زاده با اشاره به اینکه به شخصه از روستاها بازدید می‌کند، گفت:‌ کنتور پیرمردی در روستای رودشور دیشب بر زمین افتاده و برق قطع بود و اداره متولی برای وصل کردن آن نرفته بود که موضوع پیگیری و مشکل این پدر حل شد.

وی با اشاره به مشکل ارتباطی در منطقه زلزله زده، تاکید کرد: حتی پوشش آنتن همراه کامل نبوده و برخی روستاها بدون آنتن دهی تلفن همراه هستند.

 

مدیران به گرفتن عکس و فیلم بسنده نکنند

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این جای تاسف دارد که برخی مدیران با وجود تاکیدی که به آنها برای حل مشکل مردم می‌شود کاری انجام نمی‌دهند که نتبجه آن ایجاد نارضایتی و عصبانیت مردم است.

وی اضافه کرد: مردم هم می‌گویند مدیران عکس و فیلم می‌گیرند و می‌روند و مشکل همچنان باقی مانده است که این موارد را به جدیت پیگیری و مسئله را حل می‌کنیم.

حسن‌زاده افزود: این مردم آسیب دیده اکنون نیاز به حمایت دارند و اگر کار برای آنها انجام نشود روحیه شان را از دست می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تیمی امروز برای بررسی چشمه‌های روستاهای منطقه زلزله زده به منطقه اعزام شد، رانش کوه خسارت بسیاری به برخی چشمه ها وارد کرده و مسیر خروج آب برخی از آنها به همین علت بسته شده و مسیر برخی دیگر باز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: استاندار هرمزگان به شخصه مشکل‌های مردم زلزله زده را پیگیری می‌کند و صبح امروز برای حل مواردی که رسیده بود با اداره‌های متولی تماس می‌گرفت.

حسن‌زاده گفت: گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زمین لرزه تا کنون به مدیریت بحران استانداری هرمزگان نرسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها