مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان:

آواربرداری در پنج روستای زلزله‌زده درحال انجام است



مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: عملیات آواربرداری منازل تخریب شده ساکنان مناطق زلزله زده هرمزگان در پنج روستا شامل گیشان غربی، ذرتو بالا و پایین، رودشور و رضوان فین بندرعباس درحال انجام است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، شهریار نورزی زاده در توضیح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در فین بندرعباس افزود: آوار برداری براساس برنامه زمانبندی و درخواست اهالی با استفاده از ماشین آلات بنیاد مسکن درحال انجام است.

وی با بیان اینکه ۳۰ روستا در زمین لرزه‌های ۶ و چهار دهم و ۶ و سه دهم ریشتر آسیب دیدند، ادامه داد: همزمان با آوار برداری عملیات اجرایی منازل تخریب شده در زمین لرزه‌های ۲۳ آبان ماه در روستاهای متاثر از این زمین‌لرزه از روستای گیشان غربی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا زمان تصویب مبالغ پیشنهادی برای منازل احداثی و تعمیری توسط هیات دولت از محل کمک‌های حساب ۱۰۰ مصالح مورد نیاز را تهیه و به مناطق زلزله زده منتقل می‌کند تا عملیات اجرایی منازل مردم متوقف نشود.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان یادآور شد: سه هزار و ۲۰۰ واحد در زمین لرزه‌های ۲۳ آبان خسارت دیدند که ۲ هزار و ۴۹۸ واحد احداثی و ۷۰۲ واحد هم تعمری هستند که پیشنهاد این بنیاد به هیات دولت و وزارت کشور اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان وام بانکی است.

نورزی زاده ادامه داد: برای واحدهای احداثی ۱۸۰ میلیون تومان وام‌های قرض الحسنه با نرخ سود چهار درصد و بقیه آن بلاعوض است، همچنین برای واحدهای تعمیری پیشنهاد ۵۰ میلیون تومان وام شده که ۳۰ میلیون  تومان آن وام قرض الحسنه چهار درصد و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض است.

وی اضافه کرد: همچین با توجه به تخریب ۲۰۰ واحد دامی پیشنهاد شده وام بانکی در اختیار صاحبان آنها گذاشته شود تا نسبت به تعمیر یا احداث آنها اقدام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها