جزئیاتی از مراحل آواربرداری در مناطق زلزله‌زده هرمزگان



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: فنداسیون ریزی خانه‌های تخریب شده زلزله زدگان روستای گیشان غربی بخش فین شهرستان بندرعباس پایان یافت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: فنداسیون ریزی خانه‌های تخریب شده زلزله زدگان روستای گیشان غربی بخش فین شهرستان بندرعباس پایان یافت.

حسن‌زاده افزود: اسکلت بندی چهار خانه هم در این روستا هم انجام شده و پیمانکاران درحال اسکلت بندی منازل سایر زلزله زدگان گیشان غربی فین بندرعباس هستند.

وی با بیان اینکه آواربرداری در ۲ روستای فین بندرعباس پایان یافته، ادامه داد:‌ عملیات فنداسیون ریزی ۲ خانه در روستای رودشور هم انجام شده و امروز عملیات فنداسیون ریزی خانه‌های اهالی زلزله زده روستای ذرتو آغاز می‌شود.

حسن‌زاده اضافه کرد:‌ پیمانکاران در ۳۰ روستای فین بندرعباس حضور داشته و در حال کار هستند که ماشین آلات سنگین خود را در ۵ روستا مستقر کرده‌اند و شن و ماسه در ۲۰ روستا تخلیه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: ۲۰ تن آرد به صورت رایگان بین زلزله زدگان هرمزگان توزیع شده و توزیع غذای گرم و آبرسانی سیار به صورت روزانه درحال انجام است، همچنین نفت به صورت روزانه و رایگان درحال توزیع بوده و ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار در ۳ روستا نصب شده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه در مرحله بازتوانی و بازسازی روستاهای زلزله زده فین بندرعباس قرار داریم، ابراز کرد:‌ گروه‌های مشاوره و توانبخشی روانی جمعیت هلال احمر و اداره کل بهزیستی در روستاهای منطقه زلزله زده هرمزگان حضور داشته و به مردم خدمات می‌دهند.

 

به گزارش براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگی ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه استان هرمزگان را لرزاند.

همچنین رییس مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از ثبت ۷۸۶ زمین‌لرزه در آبان ماه ۱۴۰۰ توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری وابسته به این موسسه خبر داد.

رییس مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران توضیح داد: در بین استان های کشور، استان هرمزگان با ۲۰۵، خراسان رضوی با ۸۳ و کرمان با ۶۵ زمین لرزه بیشترین تعداد زمین لرزه در کشور را داشته اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها