پذیرش مسافر از کشور‌های آفریقایی ممنوع شد



سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هیچ پرواز مستقیمی از کشور‌های آفریقایی به ایران انجام نمی‌شود و تا اطلاع ثانوی پذیرش مسافر از این کشور‌ها ممنوع است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته خبرگزاری صدا و سیما، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه، هیچ پرواز مستقیمی از کشور‌های آفریقایی به ایران انجام نمی‌شود افزود: به دنبال انتشار خبر سویه جدید کرونا در بعضی از کشور‌های افریقایی تا اطلاع ثانوی و رفع خطر شیوع این نوع جدید ویروس کرونا، پذیرش مسافر از کشورهایی، چون آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی ممنوع خواهد بود.

 

گفتنی است که سازمان جهانی بهداشت (WHO) سویه جدید کروناویروس را «اومیکرون» نام نهاد و در فهرست سویه های نگران‌کننده بیماری کووید-19 طبقه بندی کرد.

به گزارش صبح ساحل، این سویه جدید از کروناویروس جهش‌های زیادی داشته و شواهد اولیه حاکی از آن است که «اومیکرون» موارد ابتلا به ویروس را افزایش داده است. سویه «اومیکرون» اولین بار در روز ۲۴ نوامبر از سوی آفریقای جنوبی به سازمان جهانی بهداشت معرفی شد ولی پس از آن در کشورهای دیگری از جمله بوتسوانا، بلژیک، و هنگ‌کنگ نیز شناسایی شده است.

به دنبال احتمال شیوع این سویه از ویروس برخی از کشورها سفر از کشورهای جنوبی قاره آفریقا را محدود یا ممنوع کرده‌اند. انگلیس سفر از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو و اسواتینی را ممنوع کرده است. مقام‌های آمریکایی به این فهرست موزامبیک و مالاوی را نیز افزوده‌اند. برزیل و استرالیا نیز محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کرده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها