رییس اداره آموزش و پرورش کیش:

مدارس مجاز به دریافت تعهد کتبی از والدین نیستند



 رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: مدارس این جزیره مجاز به دریافت تعهد کتبی از والدین برای حضور دانش آموزان در کلاس نیستند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، پرویز حیدری گفت: براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، در این جزیره برپایی کلاس های حضوری درس از ۱۵ آبان ماه با پایه دوازدهم آغاز شد.

وی افزود: هم اکنون این روند در بین مقاطع تحصیلی دوره اول و دوم دبیرستان بین پایه های هفتم تا دوازدهم رسیده و تا کنون برخی از مدارس این جزیره نسبت به فراهم سازی مقدمات حضور این افراد بر اساس پروتکل های بهداشتی اقدام کرده اند.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش یادآور شد: برخی مدارس به منظور فرار از مسوولیت اقدام به اخذ تعهد کتبی از والدین برای حضور دانش اموزان در مدارس می کنند که این اقدام غیر قانونی و خلاف ضوابط است که از والدین انتظار می رود در صورت درخواست این تعهد از آنان مراتب را به اداره آموزش و پرورش اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه تعهد کتبی به هیچ عنوان عدله حقوقی و وجاهت قانونی ندارد اضافه کرد: در این جزیره یکی از مدارس غیر دولتی اقدام به اخذ تعهد کتبی کرده بود که اداره آموزش  پرورش کیش به محض اطلاع و با مدیر آن مجموعه برخورد و هم اکنون پرونده تخلف آن تشکیل و در حال رسیدگی است.

حیدری راد یادآور شد: اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس در شرایط کرونایی نیست و هم اکنون تنها حدود ۱۵ درصد از دانش آموزان در کلاس های حضوری حاضر شده اند و روند آموزش به صورت ترکیبی (حضوری- غیرحضوری) در حال انجام است.

وی افزود: واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان، رعایت فاصله گذاری حداقل ۲ متر، فراهم سازی امکان تهویه مناسب هوا، استفاده از ماسک و الکل از جمله پیش نیازهای تشکیل کلاس ها به صورت حضوری در این جزیره است.

جزیره کیش دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است؛ در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

براساس آخرین آمار منتشر شده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 2میلیون و 468هزار و 508دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 342هزار و 435دوز اول و یک میلیون و 11هزار و 85دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها