کشف ۳۰ تن سنگ معدنی گرانیت به ارزش 25 میلیارد تومان در هرمزگان



فرمانده انتظامی هرمزگان از دستگیری ۲ نفر حفار غیرمجاز در بخش هشتبندی میناب و کشف ۳۰ تن سنگ معدنی از نوع گرانیت به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «غلامرضا جعفری »، فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی افراد سود جو به صورت غیرمجاز درحال حفاری با دستگاه بیل مکانیکی و کمپرسور و سایر ادوات اکتشافی در حال برداشت سنگ از کوههای واقع در بخش هشتبندی که جزء منابع ملی می باشد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت. وی افزود:مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد نامحسوس، محل حفاری غیرمجاز را در کوه های اطراف هشتبندی شناسایی و با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه در این عملیات ۳۰ تن سنگ معدن از نوع گرانیت اکتشاف شده به همراه تعدادی ادوات حفاری شامل بیل مکانیکی، کمپرسور،پیکور، موتور برق، نورافکن و... کشف شد، اذعان داشت: دو متهم تا کنون در این زمینه دستگیر که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند. جعفری ارزش سنگ های معدنی مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست: در راستای حفظ آثار تاریخی و منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه حفاری مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها