معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری:

ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نخبگان معلول هرمزگان به جامعه شناسانده شود



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: نخبگان معلول استان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری دارند که نیازمند معرفی و شناساندن آن‌ها در جامعه هستند.

به گزارش صبح ساحل، «علی رئوفی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در نشست هماهنگی برگزاری هفته گرامیداشت معلولان با اشاره به اهمیت رسیدگی به امور معلولان، گفت: نابینایان حافظ قرآن، نابینایان ورزشکار، نابینایان هنرمند در بخش صنایع دستی و سایر نخبگان معلول ظرفیت های هستند که به خوبی در هرمزگان معرفی نشده اند. وی بیان داشت: از ظرفیت رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی برای معرفی توانمندی های جامعه معلولان در بخش های مختلف به خوبی استفاده نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: با اعتماد سازی ضروری است در مسیر جذب کمک های خیران برای توانمندسازی معلولان از سوی اداره کل بهزیستی اقدام شود. رئوفی ادامه داد: سازمان بهزیستی همه انجمن ها را به صورت یکسان کمک و حمایت کند تا به اهداف مورد نظر خود دست یابند و از ظرفیت های مردمی نیز در راستای گره گشایی از مشکلات جامعه معلولان استان بهره گرفته شود.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: محیط و مراکز نگهداری معلولان، سالمندان و شیرخوارگاه ها ضروری است بیش از پیش در معرض بازدید عموم مردم برای آشنایی آن‌ها با مشکلات این مراکز قرار گیرد. رئوفی تصریح کرد: برنامه های گرامیداشت هفته معلولان مردم محور برگزار شود تا مردم با آشنایی با مشکلات، چالش ها و ظرفیت‌های معلولان در جهت حمایت از آن‌ها بیشتر ترغیب شوند.

وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت رسیدگی به امور معلولان سازمان بهزیستی در کشور با محوریت رسیدگی به امور این قشر تشکیل شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها