به میزبانی بخش لیردف جاسک برگزار شد:

مسابقات شترداونی جنوب شرق کشور



مسابقات شترداونی جنوب شرق کشور در بخش لیردف جاسک برگزار شد.

     

به گزارش صبح ساحل،  به مناسبت هفته بسیج و  به همت فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه جاسک و اداره ورزش و جوانان  یک دوره مسابقات شتر دوانی با شرکت ۲۷ شتر سوار از شهرستان جاسک و زرآباد سیستان و بلوچستان به مساحت پنج کیلومتر در مرکز بخش لیردف برگزار شد.
علی نسب فرمانده بسیج سپاه جاسک هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج و گسترش ورزشی های اصیل بومی و محلی و شتر دوانی و نیز ایجاد و برقراری وحدت بین شهرستان های استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان ذکر کرد گفت: شهرستان جاسک ظرفیت های خوبی در ورزش های بومی و محلی و به خصوص شتردوانی دارد
امیری جانشین سپاه امام سجاد استان هم گفت :  از متولیان برگزاری این مسابقه به ویژه فرماندهی بسیج سپاه جاسک و مسئولین بخش لیردف و  معتدمین و ریش سفیدان این بخش تشکر و قدر دانی می کنم .
وی در ادامه گفت : توجه به ورزش های بومی و محلی به ویژه شتر دوانی در دستور کار بسیج می باشد و این کار  استعدادهای خوبی در ورزش شتر دوانی و بازی های بومی و محلی شهرستان جاسک و بخش لیردف شناسایی خواهند شد.  جانشین سپاه امام سجاد استان بیان داشت: بسیج برای توسعه ورزش های اصیل بومی و محلی از تمام ظرفیت های شهرستان استفاده می کند و امروز مسابقات شتر دوانی جنوب شرق کشور در لیردف برگزار شد  که جای تقدیر و تشکر دارد زیرا  با برگزاری این مسابقات وحدت خوبی بین شهرستان های استان هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان به وجود آمده است.
حجت الاسلام ذاکری امام جمعه شهرستان جاسک در خصوص برگزاری مسابقات ورزش های بومی و محلی شتر دوانی تاکید کرد و گفت : با برگزاری این مسابقات می توانیم ظرفیت و پتانسیل های ورزش شتر دوانی را شناسایی کنیم . وی بیان داشت: شهرستان جاسک و روستاهای لیردف بخش مرکز می توانند پایگاه مسابقات شتر دوانی باشند و باید بیشتر به مسابقات بومی و محلی و شتر دوانی توجه کرد.
حمید کورانی ،  عمر نوردی،  چاکر باوقار  ، عبدالحمد شهداد ی و موسی کلمه عناوین اول تا پنجم این دوره از  مسابقات شتر دوانی را از آن خود کردند.
در پایان این مسابقات از خانواده شهید ابراهیم زهی توسط سردار امیری با اهدا لوح سپاس تقدیر و تجلیل به عمل آمد .

   

مسابقات شترداونی جنوب شرق کشور

مسابقات شترداونی جنوب شرق کشور

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها