روزنامه «صبح ساحل» 36 ساله شد

روزنامه‌ای برای سه نسل



36 سال پیش در چنین روزی روزنامه «صبح ساحل» با شعار «روزنامه مردم هرمزگان» کار خود را آغاز کرد. روزنامه صبح ساحل، قدیمی‌ترین روزنامه هرمزگان است که به همت حاج قاسم کرمی تاسیس شد و تا به امروز در میدان خبررسانی به قوت خود باقی مانده‌است. صبح ساحل از اولین روز انتشار تلاش کرده‌است تا با پافشاری بر اصول حرفه‌ای، مخاطبان خود را جذب کند؛ با این حال هیچگاه جلب رضایت مخاطب باعث نشد تا صبح ساحل موضع خود را تغییر دهد و برخلاف اصول حرفه‌ای رفتار کند. بی‌طرفی روزنامه صبح ساحل در کنار مردمی‌بودن این روزنامه مستقل موجب ترویج دیدگاه مردم‌محور در رسانه‌های استان هرمزگان شد تا جایی که حاج قاسم کرمی، موسس روزنامه و گروه رسانه‌ای صبح ساحل به عنوان پدر مطبوعات هرمزگان لقب گرفت.

  

از باد و بارانش نيامد گزند

صبح ساحل با وجود فضای مطبوعاتی کشور در دهه 80 و انحصار دولت در آگهی‌های دولتی و قیمت سرسام‌آورکاغذ دوام آورد و  به عنوان یک روزنامه مستقل با قدرت در مسیر خود گام برداشت. کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی برخی کوته‌نظران هم نتوانست مانع رشد صبح‌ساحل در طول این سال‌ها شود. روزنامه‌ای که روزهای تلخ‌وشیرین زیادی را پشت سر گذاشت تا بتواند 36 سال به مردم خود صادقانه خدمت کند و در امر اطلاع‌رسانی و تحلیل اخبار از هیچ تلاشی فروگذار نکند. امروز صبح ساحل به یک برند محبوب و قابل‌اعتماد میان مردم هرمزگان بدل شده‌است که نتیجه تلاش همه اعضا و مجموعه در تمام این 36 سال است. صبح‌ساحل افراد بزرگی را در مجموعه خود پرورش داد و درنتیجه آن هم صبح ساحل بزرگ‌ و بزرگ‌تر شد و هم این افراد به سیاستمداران و افراد تاثیرگذاری در استان و حتی کشور تبدیل شدند.

  

پرورش سه نسل

روزنامه صبح ساحل در 12 آذرماه سال 1364 تاسیس شد. این روزنامه تا سال1388 به صورت محلی و در استان هرمزگان چاپ و منتشر می شد اما از سال 88 تا سال 94 انتشار سراسری آن آغاز شد و روند پیشرفت خود را تا بدان جا ادامه داد که هم اکنون پرتیراژترین روزنامه استان هرمزگان محسوب می‌‎شود. صبح‌ساحل بنابر اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در گروه سوم روزنامه‌های برتر کشور با ضریب کیفی 52 قرار دارد. بیراه نیست اگر از روزنامه صبح‌ساحل به عنوان قدیمی‌ترین و اثرگذارترین روزنامه استان هرمزگان یاد می‌شود. تربیت سه نسل از روزنامه‌نگاران و عکاسان به‌نام استان هرمزگان موضوعی است که بر این مدعا صحه می‌گذارد. صبح ساحل اکنون در منطقه جنوب کشور توزیع می‌شود و اخبار حوزه خلیج فارس را هم پوشش می‌دهد.

   

تریبون مردم

صبح ساحل همواره گوش شنوای اهالی هرمزگان بوده‌است، مصرانه دغدغه‌های مردم را از طریق مسئولین امر پیگیری کرده‌است و تا جایی که امکان داشته‌است صدای مردم را بازتاب داده تا به گوش مسئولان برسد. سایت و صفحات مجازی صبح ساحل در سال گذشته با انتشار بیش از 400 صدای مردم و پیگیری مطالبات مردم استان علاوه بر اینکه زمینه اعتماد بیشتر مردم را فراهم کرد، نظر مسئولان را به صفحات صبح ساحل جلب کرد. تا جایی که صبح ساحل به پلی برای ارتباط میان مردم و مسئولان بدل شد. صبح ساحل تلاش کرده‌است در خصوص معضلات شهری و اجتماعی بارها با انتشار گزارش‌های مختلف مسئولان را وادار به پاسخگویی درخصوص این موضوعات و حتی حل این مشکلات کند.پر واضح است که اگر صبح‌ساحل جایگاهی در میان رسانه‌های کشور دارد به واسطه مخاطبان دغدغه‌مندی است که همواره با ارسال مسائل، مشکلات و سوژه‌های مختلف همکاران ما را در پیشبرد اهداف مجموعه و شناسایی مشملات مردم یاری کردند. صبح ساحل به چنین مخاطبان وفاداری همواره می‌بالد.

   

رشد همگام با تکنولوژی

صبح ساحل همگام با رشد تکنولوژی‌های مختلف، بسترهای خود در زمینه‌های مختلف را به‌روز کرده‌است. علاوه بر صفحات روزنامه و گزارش‌های مکتوب، صبح ساحل حضوری فعال در صفحات مجازی دارد. در یک سال گذشته نیز مجموعه صبح ساحل در راستای ارتقای امکانات و بسترهای خود، استودیوی خبری خود را راه‌اندازی کرده‌است تا با انتشار گزارش‌‌ها و مصاحبه‌های ویدیویی تولید محتوای تصویری و ویدیویی خود را به روز کند. انتشار ضمیمه کودک صبح ساحل یکی دیگر از اقدامات صبح ساحل در یک سال گذشته بود تا  با تولید محتوای حرفه‌ای و مختص کودکان به تمام گروه‌های سنی نگاه ویژه داشته‌باشد. صفحه اینستاگرام صبح ساحل هم رسانه‌ای فراگیر از مجموعه صبح ساحل در فضای مجازی است. این صفحه هم اینک پرنفوذترین صفحه خبری در استان هرمزگان است.

روزنامه صبح ساحل اکنون در آستانه 40 سالگی خود قرار دارد و روز به‌ روز خانواده خود را بزرگ‌تر می‌کند و به پیشرفت و درخشش خود در عرصه خبر ادامه می‌دهد. این پایان راه نیست و صبح ساحل خود را متعهد به به‌روزرسانی تمامی بسترها و زمینه‌های انتشار اخبار می‌داند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها