سه اثر دانش آموزان هرمزگانی برگزیده کشوری هفته پژوهش شد



مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سه اثر دانش آموزان پژوهشگر و فناور استان موفق به کسب رتبه برگزیده کشوری در هفته پژوهش شد.

 

به گزارش صبح ساحل، ایرج بیت الهی با اعلام این خبر افزود: «نگین دیگ زاده« از  آموزشگاه فرزانگان یک و «نرجس عالیقدر» از آموزشگاه مهدیه مقطع متوسطه دوم از ناحیه ۲ بندرعباس رشته نظری با اثر (سنتز سبز نانو کامپوزیت نقره-آلژینات به عنوان ژل سوختگی) پژوهشگر برتر کشوری شدند.
وی بیان داشت: همچنین «علیرضا محمدی پشتویی» و «نیما جهانگیری زرکانی» از  هنرستان فنی و حرفه ای صنعتی شهید رجایی ناحیه یک بندرعباس با اثر (پکیج خورشیدی ترکیبی با کانون ثابت) و «معصومه کاتبی» با (ساخت انیمیشن) از هنرستان  فنی و حرفه ای کاوش شهرستان میناب به عنوان برگزیده هفته پژوهش معرفی شدند.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: این دانش آموزان از اعضای فعال پژوهش سراهای دانش آموزی استان بوده و رتبه های اولین و دومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی  را نیز در کارنامه خود دارند.
بیت الهی ادامه داد: سالانه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش مستقر در پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌و پرورش، دانش‌آموزان و هنرجویان پژوهشگر و فناور برگزیده و معلمان راهنمای دوره متوسطه (نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش) را معرفی می کند.
وی گفت: حرکت آموزش ‌وپرورش به سمت برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و اولویت ترغیب دانش‌آموزان و هنرجویان به فعالیت‌های گروهی و مشارکتی است.
استان هرمزگان با داشتن ۲۲ پژوهش سرای دانش آموزان توانسته است جایگاه بسیار ارزنده ای در کشور کسب نماید.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها