تذکر عضو شورای شهر به شهرداری بندرعباس


نویسنده: صبح ساحل

"اسماعیل بواشه"، عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور پانزدهمین جلسه شورا با بیان اینکه در چند بخش تذکرات جدی را به شهرداری می‌دهم، گفت: چهارماه از انتخاب و دوماه از انتصاب شهردار می‌گذرد، متاسفانه می‌بینم که شهرداری از حالت سردرگمی‌ هنوز‌ خارج نشده است. در همین راستا به شهردار بندرعباس تذکر می‌دهم و از ریاست شورا می‌خواهم نطق اعضای شورا را به سمع و نظر شهردار برسانند.
 
به گزارش صبح ساحل، وی اضافه کرد: چهارماه، زمان بسیار‌مناسبی است برای اینکه شهردار به شناختی از مدیران شهرداری و وضعیت شهری برسد و افقی از برنامه‌های سه ماهه، شش ماهه و یک ساله و برشی از سند چشم انداز ۲۰ ساله‌ای که در شهرداری بندرعباس داریم را به سمع و نظر مردم برساند اما من این اراده و عزم را در شهردار بندرعباس نمی‌بینم. 
بواشه با بیان اینکه ان‌شالله در آینده تغییراتی در این رویه ایجاد شود، افزود: در زمینه‌ی ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، برقراری عدالت در بحث پرداخت و تناسب‌سازی، سرمایه‌گذاری و کاهش موانع برای حضور سرمایه گذار در شهر، به روزرسانی تجهیزات آتش نشانی، تکمیل و نوسازی حمل و نقل عمومی و ورزش‌محلات نیز به شهردار تذکر می‌دهم.
عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه در این چهارماه هیچ انگیزه‌ و اراده‌ای در بحث ورزش محلات ندیدیم، عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری فقط به ورزش کارکنان اکتفا کرده است و ورزش محلات را رها کرده. 
نایب رییس شورای شهر گفت: بی‌انگیزگی دیگر در بحث انتصابات است. متاسفانه شاهد هستیم انتصاباتی که در شهرداری صورت می‌گیرد با شاخص‌هایی که شهردار در ابتدا عرض‌کردند متفاوت است. انتظار‌ ما این بود که شهردار شاخص‌هایی که در بحث انتصاب داشتند از جمله کانون ارزیابی تخصصی مدیران و شایسته سالاری‌ را اجرا کنند.
بواشه با بیان اینکه این اتفاق در خیلی از شهرداری‌ها افتاده است، افزود: از رییس شورا درخواست میکنم به شهردار اعلام کنند ارزیابانی که انتخاب کردند در کانون ارزیابی تخصصی را معرفی کنند که چه کسانی هستند. آیا افراد متخصص هستند؟ این حداقل انتظار مردم از شورای انقلابی است. تعداد مشاورانی که کانون ارزیابی تخصصی را در شهرداری دایر کردند اعلام کنند تا مردم بدانند آیا ارائه خدمت برای همه یکسان است یا سلیقه‌ای عمل می‌شود. 
به گفته ی بواشه شهردار در جلسه‌ی علنی آینده به این موضوعات پاسخ دهند تا شعار شفاف سازی شورا و شهرداری محقق شود.
عضو شورای شهر گفت: انتصابات نقش مهمی در عملکرد شهرداری دارد. این موضوع زمینه ساز اجرای برنامه‌های آینده است. اگر انتصاب خوب نداشته باشیم و نیروهای کارامد در‌ بدنه شهرداری نداشته باشیم اتفاقات خوبی رقم نخواهد خورد.
بواشه در پایان اظهار کرد: در بحث پرداخت اضافه کاری و حقوق، متاسفانه در منطقه ۴ شهرداری یکی از مشاوران خانم ۱۶۰ ساعت اضافه کاری و حق ایاب و ذهاب می‌گیرد اما تنها اندازه‌ی ساعت کاری کار می‌کند. واقعا حق پرسنل شرکتی تضعیف می‌شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها