مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب استان:

بیش از 300 حلقه چاه بدون پروانه بهره‌برداری در هرمزگان تعیین تکلیف شد



مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۰۷ حلقه چاه بدون پروانه بهره برداری در استان تعیین تکلیف شد که در راستای اجرای این طرح ۲.۵ میلیون مترمکعب منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شد.

به گزارش صبح ساحل، «رضویان»، مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب شرکت آب منطقه ای هرمزگان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از چاه های آب هرمزگان با اشاره به دستورالعمل اجرایی قانون تعیین تکلیف چاه‌های بدون پروانه بهره‌برداری، گفت: با تعیین تکلیف این چاه‌ها و ایجاد ابزاهای کنترلی و نظارتی روی میزان برداشت آن‌ها می‌توان گام مهمی به سمت تعادل بخشیدن به مصارف و منابع آب زیرزمینی استان هرمزگان برداشت. وی بیان داشت: همچنین در این مدت ۶۱۰ حلقه چاه در هرمزگان به کنتور حجمی مکانیکی و حجمی هوشمند مجهز شدند که با نصب این کنتورها بیش از ۲.۴ میلیون مترمکعب از اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی جلوگیری شد.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب هرمزگان با بیان اینکه اندازه‌گیری حجم آب برداشت شده توسط بهره برداران از منابع آب و جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز یکی از اهداف نصب کنتور هوشمند روی چاه‌ها است، اظهارداشت: قرائت این کنتورها توسط  واحد معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان به صورت پی درپی در طول سال انجام می‌شود. رضویان ادامه داد: در سالجاری همچنین ۴۲ حلقه چاه در سطح استان هرمزگان مسدود شد که در اثر آن صرفه جویی حدود ۱.۲ میلیون مترمکعبی حاصل شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون در قالب اجرای طرح احیا و تعادل بخشی از جمله تعیین تکلیف چاه های بدون پروانه بهره‌برداری، تجهیز چاه ها به کنتور هوشمند و مسدودد کردن برخی از چاه ها بیش از ۶ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در هرمزگان صرفه جویی و ذخیره شد. مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب هرمزگان با اشاره به اینکه چاه‌هایی که برای مصالح عمومی مضر هستند و مبادرت به برداشت غیرمجاز از سفره‌ آب‌های زیرزمینی می‌کنند، مشمول طرح احیاء و تعادل بخشی می شوند، ابرازداشت: جلوگیری از اضافه برداشت و به تعادل رساندن بیلان دشت‌ها از جمله اهداف اجرای این طرح است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها