در جهت ارتقاء توان عملیاتی دریایی کشور؛

عملیات داکینگ دو فروند شناور یدکش در بندر شهید رجایی انجام شد



معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در جهت حفظ و ارتقاء توان عملیاتی دریایی کشور ،عملیات داکینگ همزمان دو فروند شناور یدکش در سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی انجام شد.

به گزارش صبح ساحل، «محمدرضا پوررجبی»، معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان بابیان اینکه دوشناور «برنا و هدایت 6» نقش مهمی را در پهلودهی و جداسازی و همچنین شرکت در عملیاتهای  اطفا حریق ایفا می کند گفت :  داکینگ ( از آب‌گیری) وتعمیرات زیر آبی و اساسی شناور ها ی مذکور روز گذشته 14 آذر ماه بطور همزمان در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی آغاز شد .

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان در توضیح مشخصات یدک‌کش برنا افزود: این یدک‌کش با آبخور 2.75، دارای ۲۶ متر طول، 7 متر عرض و 3.48 متر ارتفاع است .وی بازسازی و نوسازی کامل و مجهزشدن به سیستم آتشخوار پرقدرت همچنین انجام تغییرات سازه‌ای  با کمترین هزینه ممکن را مهمترین هدف در تعمیر این شناور عنوان کرد .

پور رجبی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه؛ یدک‌کش هدایت ۶ نیز برای انجام تعمیرات زیرآبی و بازرسی‌های دوره‌ای و اخذ گواهینامه‌های رده بندی و ایمنی بر روی سرسره قرار گرفت، گفت: هدایت 6با مشخصات فنی  36 متر طول  10 متر  عرض و آبخور 3.40 متر پس  از تعمیرات و اخذ گواهینامه مربوطه وارد چرخه خدمات حمل و نقل دریایی خواهد شد . معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان پیش بینی کرد فرایند تعمیراتی یدک کش هدایت ۶ در مدت زمان دو ماه و برای یدکش برنا با توجه به حجم تعمیرات مورد نیاز و قابلیت افزایی و نوسازی تجهیزات ۶ماه برنامه ریزی شده و کلیه مراحل  به دست متخصصان داخلی تعمیر و  به آب اندازی خواهد شد .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها