رئیس سازمان بهزیستی کشور:

سرپرست خانوارهای دارای دو معلول، سال 1402 خانه‌دار می‌شوند



رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برنامه‌ریزی شده است که تا دو سال آینده سرپرست خانوارهای دارای دو فرزند معلول بدون مسکن نباشند.

به گزارش صبح ساحل، «علی‌محمد قادری»، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف، ارزان‌سازی خدمات قابل ارائه و تسهیل‌گری برای فرصت‌های برابر از جمله اهدافی است که برای اداره این سازمان در نظر داریم، از سوی دیگر هوشمندسازی را در قالب یکپارچه کردن سامانه‌ها، برقراری ارتباط، شناسایی و بازتعریف مأموریت‌ها و محرومیت‌ها در حوزه‌های تخصصی، پاسخگویی از طریق سامانه، ارتباط با آحاد شبکه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و ارائه گزارش هزینه‌کردها در راستای اعتمادسازی اجتماعی پیگیری خواهیم کرد.

قادری اضافه کرد: در حوزه تأمین نیروی انسانی به دنبال چابک‌سازی این سازمان هستیم، همچنین تأمین مسکن و معیشت مردم، ایجاد اشتغال سه راهبرد مهمی است که در راستای ارائه خدمات دنبال می‌کنیم کما اینکه تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت 160هزار واحد مسکونی در 3 سال آینده ایجاد کردیم که 40هزار واحد آن مربوط به روستاها بوده و این اقدام با مشارکت بنیاد مستضعفان انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: برنامه ریزی شده است که تا دو سال آینده سرپرست خانوارهای دارای دو فرزند معلول بدون مسکن نباشند، همچنین ارتباط با کمیته اصناف برقرار شده است، از سوی دیگر در خصوص وجود 20 درصد جمعیت سالمندی در سال 1422 در کشور یکی از چالش‌های جدی این سازمان است که به دنبال راهکاری برای آن هستیم. وی ایجاد مراکز مشاوره با رویکرد شدید تحت عنوان سبک زندگی، توسعه پوشش بیمه‌ای در حوزه توانبخشی، ارائه خدمات پرستاری به معلولان دارای عارضه نخاعی، پوشش کامل خدمات بیمه‌ای برای ارائه 50 خدمات این سازمان، رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله کودکان کار از دیگر مواردی است که با اولویت‌بندی در دستور کار قرار داده‌ایم.

قادری درباره مبارزه با مواد مخدر در این دولت خاطر نشان کرد:  بر اساس تبصره 2 ذیل ماده 16 تکالیفی برای دستگاه‌ها در راستای جمع‌آوری معتادان متجاهر تعیین شده که یکی از آنها در سازمان بهزیستی است اما برای تحقق این مهم نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها نیاز است، همچنین ما در حوزه پیشگیری دو هزار و 400 مرکز کاهش آسیب و درمان در حوزه اعتیاد داریم، 31 مرکز شبانه‌روزی برای ساماندهی کودکان کار و 63 مرکز روزانه برای نگهداری از آنها داریم. رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در جلسه هفته جهانی معلولین که با حضور رئیس جمهور برگزار شد مصوبات خوبی داشتیم که برخی از آنها ابلاغ شد از جمله اینکه معلولان از وسایل حمل و نقل هوایی و ریلی برخوردار شوند و حقوق مناسب‌سازی آنها و پیگیری احکام قانون ماده 39 توسط دو کمیته با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور انجام شود. وی یادآور شد: در مدیریت جدید به دنبال بهبود ارائه خدمات و بازآفرینی ساختار نظام بهزیستی هستم ، همچنین در حوزه اشتغال فرصت قانونی در نظر گرفته شده و بیست و پنجمین صندوق در این حوزه تشکیل شده و هیئت مدیره آن نیز تعیین شده است.

قادری گفت: در مورد مراکز مثبت زندگی اقدام عجولانه‌ای بود که صورت گرفت ضمن اینکه 2500 مرکز در کشور برون سپاری شده که پیگیر دلایل آن هستیم، از سوی دیگر در مورد قرارگاه آسیب‌های اجتماعی با هم‌افزایی پیش رفته، در مورد اشتغال معلولان نیز موضوع پیچیده‌ای است چرا که 550 هزار نفر از آنها معلول شدید و خیلی شدید هستند که تنها می‌توانیم به آنها مستمری بپردازیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: ما سامانه‌ای را ایجا می‌کنیم که کمیسیون ماده 26 خدمات مراکز خیره را رصد کند، همچنین برای رفع مشکل پشت نوبتی‌ها تا ماه آینده مشکل سامانه را رفع خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها