در دیدار مدیرمسئول وسردبیر روزنامه صبح ساحل با شهردار بندرعباس مطرح شد؛

شهرداری نیازمند‌ شفافیت و قانون‌مندی


نویسنده: صبح ساحل

«مهدی نوبانی»، شهردار بندرعباس با تبریک سی و ششمین سالگرد تاسیس روزنامه صبح ساحل گفت:صبح ساحل در صدر رسانه‌های استان قرار دارد و قطعا این موضوع حاصل همدلی و همراهی تیم کاری این مجموعه است. صبح ساحل هیچ وقت سیاسی نبوده و کسی نمی‌تواند بگوید مربوط به تیم خاصی است. این موضوع برای همه اثبات شده است. وی با بیان اینکه علت پیشرفت کشورهای توسعه یافته آزادی رسانه‌ها است، افزود:رسانه‌ها بازوی راست مسئولان هستند و مدیران نباید عرصه را بر رسانه‌ها تنگ کنند.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه مردم به شهرداری فرصت دهند، افزود:تمام تیم شهرداری با عزم جدی و نگرشی نو برای کسب رضایت مردم بندرعباس در تلاش هستند. از مردم می‌خواهیم که در این مدت همراه ما باشند.

نوبانی در پایان عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع و کارکنان خط قرمز بنده است و این سیاست شهرداری تا پایان راه خواهد بود.

     

شهرداری نیازمند شفافیت و قانونمندی

«الهام کرمی»، مدیر مسئول روزنامه صبح ساحل گفت: شفافیت و قانونمندی شهرداری می‌تواند نگرش‌های منفی که در عموم ایجاد شده است را از بین ببرد. مردم از عدم اجرای قانون ناراضی هستند. وی افزود: انتظار داریم در دوره جدید شهرداری این موارد حل شود تا رسانه‌ها نیز پس از مدت‌ها اخبار مثبت و امید‌بخشی را در این حوزه به اطلاع مردم برسانند.

در ادامه «مهراب رشیدی» قائم مقام مدیر مسئول و سردبیر روزنامه صبح ساحل گفت: 36 سال پیش مرحوم حاج قاسم کرمی با ذهنیت تغییر نگرش فرهنگی استان هرمزگان، روزنامه صبح ساحل را تاسیس کرد. خداراشاکریم که در این مدت روزنامه صبح ساحل روند رو به جلویی را در پیش گرفته است.

سردبیر روزنامه صبح ساحل با بیان اینکه قطعا نقد سازنده و منصفانه زمینه‌ساز پیشرفت نهادها است، افزود: دیدگاه ما کمک به شهر است. از شما می‌خواهیم که با مردم ارتباط برقرار کنید و هر سه یا شش ماه به مردم گزارش عملکرد بدهید. امیدواریم پس از مدتی تغییرات اساسی را شهرداری بندرعباس شاهد باشیم. وی با بیان اینکه رویکرد جدید شهرداری در ارتباط با رسانه‌ها را به فال نیک می‌گیریم گفت: تعامل رسانه‌ها با مدیران می‌تواند زمینه را برای حل زودتر مشکلات شهری ایجاد کند. رسانه‌ها به عنوان بازوی مطالبه‌گری و شهرداری به عنوان بازوی اجرایی می‌توانند در کنار یکدیگر افق روشنی را برای شهر ایجاد و به رفع مشکلات شهری کمک کنند.

رشیدی اضافه کرد:با توجه به رویه‌ای که شهرداری بندرعباس در چند سال اخیر در پیش گرفته بود قطعا تغییر نگرش و عملکرد در این نهاد یک شبه اتفاق نمی‌افتد. خوشحالیم که این تغییر رویکرد از رسانه‌ها آغاز شده است. چرا که در این هشت سال رسانه‌ها کم‌ترین تعامل را با شهرداری داشته‌اند.

قائم مقام مدیر مسئول روزنامه صبح ساحل افزود:برخی مدیران شهری در سال‌های اخیر عرصه را برای فعالیت خبرنگاران و رسانه‌ها تنگ کردند. حتی در برهه‌ای از زمان در مقابل انتقادات رسانه‌ها بی‌تفاوت شده بودند که امیدواریم با تغییر نگرش در شهرداری از این پس ارزش قلم و خبرنگار حفظ شود. وی با بیان اینکه در این دو ماه شاهد بودیم پس از انتشار گزارش‌ها و گلایه‌های مردمی در صفحه صبح ساحل بلافاصله معضلات پیگیری و حل می‌شد، گفت: امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد. ما به عنوان رسانه وظیفه‌مان نقد و گزارش مشکلات مردم است اما می‌پذیریم که باید به تیم جدید شهرداری فرصت داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها