جزئیات تخصیص سهمیه بنزین بر اساس کد ملی در کیش



 سرپرست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در طرح تخصیص یارانه سهمیه بنزین بر اساس کد ملی در طرح بنزین برای همه نرخ آن افزایش پیدا نمی کند بلکه تمام افراد جامعه از این خدمت بهره مند می شوند.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد رضا لواسانی، مساله افزایش قیمت بنزین را کذب اعلام کرد و اظهار کرد: تغییر قیمت‌ حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس بوده و در بودجه ۱۴۰۱ اشاره ای به افزایش قیمت بنزین  و سهمیه سوخت نشده است .

وی اضافه کرد: از این پس سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی دارای خودرو یا فاقد خودرو تعلق می گیرد و  میزان یارانه تخصیصی به ازای هر نفر  معادل ۲۰ لیتر بنزین به نرخ  ۱۵ هزار ریال است.

لواسانی افزود: یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می توانند این یارانه را با نرم افزاری که به همین منظور طراحی شده به فروش برسانند و افرادی که به هر دلیلی امکان فروش سهمیه ی خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی مبلغ آن را به صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد .

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند و با اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بنزین، رانندگان وسائط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه‌ خود برخوردارند و هیچگونه تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی ایجاد نمی‌شود، و اعضای  خانواده‌ هایشان  نیز مشمول دریافت یارانه سهمیه ۲۰لیتر بنزین می‌شوند.

وی با ابراز امیداوری از مشارکت گسترده و همراهی مردم جزیره کیش  اظهار داشت: انتظار می رود اجرای طرح جدید تخصیص یارانه بنزین در این جزیره به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.

فراهم کردن زیرساخت ها در روند اجرای طرح جدید تخصیص سهمیه سوخت بر اساس کد ملی برعهده  شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

طرح "بنزین برای همه" به‌منظور بهره‌مندی همه‌ی مردم از سرمایه‌ی ملی، در کیش به عنوان نقطه‌ی شروع اجرا می‌شود.

منتشر شده: 1
حسن
۱ دی ۱۴۰۰
با سلام طرح خوبی هست بشرطی دگه سوخت آزاد به صاحب خودرو ها ندن
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها