مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات جزیره کیش خبر داد:

آغاز پویش کاشت ۱۲ هزار اصله نهال در کیش


نویسنده: سامیه طهورنیان

پویش کاشت ۱۲ هزار اصله نهال با مشارکت بومیان و دوست‌داران محیط زیست در جزیه کیش با حضور سرپرست معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش  و «عبدالنبی شرفی»، مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات جزیره کیش  آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، عملیات کاشت نهال در مناطق جنگلی کیش با عنوان پویش مردمی غرس نهال با حضور بومیان، کیشوندان و مسوولان جزیره کیش ظهر یکشنبه پنجم دی آغاز شد.

«سعید پورزادی»، سرپرست معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در این آیین گفت: حفظ و حراست از فضای سبز و منابع طبیعی مسولیتی خطیر بر عهده تمام کیشوندان است و پویش کاشت نهال با هدف احیای مناطق جنگلی این جزیره انجام شده است. پورزادی با بیان اینکه امیدواریم احیاگر خوبی در این راستا باشیم افزود: سازمان منطقه آزاد کیش حامی شرکت ها و دستگاه های تابعه برای توسعه فضای سبز جزیره با تکیه بر گونه های بومی است.

«عبدالنبی شرفی»، مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات جزیره کیش نیز در این پویش گفت: این شرکت در سال جاری توسعه فضای سبز را بر مبنای کاشت گونه های بومی و سازگار با اقلیم جزیره قرار داده و غرس ۱۲ هزار اصله نهال تا پایان امسال در سطح جزیره برنامه ریزی شده است. شرفی افزود: این تعداد نهال از گونه کهور ایرانی و در بخش های مختلف جزیره از جمله روستای باغو، منطقه جنگلی سفین قدیم و سایر نقاط فضای سبز جزیره غرس می شوند.

وی با اشاره به ساماندهی درخت های منطقه جنگلی سفین قدیم اظهار داشت: این اقدام با درخواست بومیان به عنوان بخشی از فضای سبز جزیره و جایگزینی گونه های بومی با گونه های مهاجم انجام شده است. شرفی گفت: همچنین به منظور سهولت کار غرس نهال ها بومیان جزیره کیش می توانند با مراجعه به شرکت عمران، آب و خدمات نهال های کهور ایرانی را دریافت و در مناطق جنگلی غرس کنند.

در این آیین علاوه بر کیشوندان، بومیان و دوست داران محیط زیست، امام جمعه اهل سنت، امام جمعه موقت اهل تشیع کیش و جمعی دیگر از مسوولان جزیره نیز حضور داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها