هشدار سطح نارنجی هواشناسی/ مناطق زلزله‌زده درحالت آماده باش کامل قرار دارد



 بخشدار فین بندرعباس گفت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی این بخش درحالت آماده باش کامل قرار داشته و تمهیدهای لازم برای مناطق زلزله زده اندیشیده شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، غلامرضا رفیعی افزود: نشست‌های مدیریت بحران در سطح بخش برگزار شده و به همه اداره‌ها و نهادها اعلام آماده باش شده است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی به مردم و به خصوص دامداران انجام شده تا در این مدت از صعود به ارتفاع‌ها برای چرای دام خودداری کنند و خانواده‌هایی که از گذشته در معرض خطر سیلاب قرار داشته‌اند جابه‌جا شوند.

وی اضافه کرد: تمهیدهای لازم برای مناطق زلزله زده هم اندیشیده شده است و روستای ذرتو بیشتر از سایر مناطق متاثر از زمین لرزه ۲۳ آبان در معرض خطر قرار دارد.

بخشدار فین گفت: اهالی ذرتو بالا با وجود درخواست و مهیا شدن وسایل نقلیه برای جابه‌جایی به نقاط مناسب‌تر، تمایلی برای جابه‌جایی ندارند که اقدام‌هایی برای جلوگیری از رسیدن سیلاب به محل برپایی چادرهای آنان از روز گذشته آغاز شده است.

رفیعی ادامه داد: بولدوزر در حال ایجاد مسیر انحرافی برای سیلاب است تا آب به محل چادرها نرسد و اهالی این روستا هر زمان برای جابه‌جایی رغبت نشان دهند می‌توان نسبت به اینکار اقدام کرد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: براساس خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی این استان در روزهای آینده شاهد ناپایداری جوی و دریایی خواهد شد و به همین دلیل هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

مهرداد حسن‌زاده فزود: این وضعیت جوی از چهارشنبه هشت دی تا دوشنبه ۱۳ دی ماه تداوم خواهد داشت و به همه اعضای ستاد مدیریت بحران در سطح استانی و شهرستان اعلام آماده باش شده است.

وی ادامه داد: نشست‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها شب گذشته تشکیل شد و امروز هم نشست ستاد مدیریت بحران هرمزگان تشکیل می‌شود.

 

به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، امروز نیز زمین لرزه ای در ساعت ۱۱ و یک دقیقه و ۵۶ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زمین لرزه در ۳۱ کیلومتری قلعه قاضی، ۳۷ کیلومتری تخت و ۳۸ کیلومتری فین در استان هرمزگان بوده است.

هرمزگان جزو مناطق پر خطر از نظر رخداد طبیعی زمین‌لرزه است و در ۲۳ آبان ماه نیز ۲ زمین لرزه بالای ۶ ریشتر در بخش فین شهرستان بندرعباس رخ داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها