در بازدید مسئولان منطقه آزاد کیش از اولین موسسه کاریابی مطرح شد؛

۴۰ درصد مشکلات اشتغال کیش با کاریابی قابل حل است



سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به جنب و جوش فعالیت‌های اقتصادی ۴۰ درصد مشکلات اشتغال این جزیره با کاریابی قابل حل است.

به گزارش صبح ساحل، «محمدرضا رضانیا»، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش روز سه شنبه در بازدید از اولین موسسه کاریابی کیش با بیان اینکه اشتغال عامل بسیاری از چالش‌های اجتماعی است، گفت: بخش قابل‌توجهی از حل مشکلات اشتغال جزیره مدیریتی است و باید در خصوص هم‌پوشانی این دو گروه و اتصال‌ آنها به یکدیگر اقدامات لازم انجام بپذیرد. وی افزود: با توجه به بالا بودن حجم تقاضای جویندگان کار و نیروی‌کار در جزیره اداره خدمات کار و اشتغال باید در حوزه مدیریت خود بسته‌های پیشنهادی فوری ارائه دهد و موسسات کاریابی نیز برای اتصال نیروهای جویای کار و کارفرمایان نیز تشکیل شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد افزود: با کاریابی در جزیره بیش از ۴۰ درصد مشکلات اشتغال جزیره کیش حل خواهد شد و این امر فقط با ارتباط این قشر عملیاتی می‌شود این سازمان از موسسه کاریابی حمایت می‌کند، و کمیته‌ای ویژه جهت شناساندن موسسه کاریابی به مردم در جهت رفع فوری مشکلات بیکاری تشکیل خواهد شد.

«حسین همتی»، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به حلقه‌ی مفقوده‌ی سرمایه‌گذاران، فعالین اقتصادی و ضعفی که در شناسایی کیشوندان بیکار وجود دارد، این موضوع را بسیار مهم دانست و گفت: مشکلات حوزه‌ی مسکن معضلات کار را افزون کرده و اگر بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد، حوزه‌های اقتصادی موفق به شناسایی و جذب نیروهای خود خواهند شد.

«محمدعلی جلایر»، مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش ، موسسه‌ی کاریابی کار کیش را اولین مجموعه با این حوزه‌ی فعالیت در جزیره اعلام کرد و افزود: سه موسسه‌ی کاریابی فعال شده‌اند که این مرکز به بهره‌برداری رسیده است و یکی از ۲ مؤسسه‌ی دیگر، با موضوع فعالیت در حوزه‌ی هتل‌داری تا ماه آینده افتتاح خواهد شد. جلایر، با اشاره به آغاز فعالیت این مؤسسه از ابتدای آبان‌ماه، از تعداد ۱۲۰ ثبت‌نام کارفرما جهت شناسایی نیروی کار و بیش از ۲۴۰ نفر جهت کاریابی خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲ نفر جهت اشتغال معرفی شده و فعال شده‌اند.

جلایر مشکل مسکن نیروی کار را، اصلی‌ترین معضل نیروهای جویای کار اعلام کرد و گفت: مجموعه‌ی فیاک می‌تواند به محلی جهت اسکان کارگری تبدیل شود تا بدون دغدغه‌ی کارفرما، به‌صورت موقت از آن امکانات و درنهایت امکان انتخاب شغل مناسب بهره‌مند شوند. وی درباره ساکنان جزیره، گفت: این دسته افراد در جستجوی کارهای مناسب شان خود هستند و با تخصیص مکانی جهت اسکان، می‌توان برای تامین رده‌های کارگری از نیروهای جویای کار سرزمین اصلی بهره برد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها