سفر «ابراهیم عزیزی» به هرمزگان؛

پایان یک نگرانی بزرگ؟


نویسنده: صبح ساحل

«ابراهیم عزیزی»، استاندار پیشین هرمزگان و نایب رئیس فعلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه هیئت 23 نفره متشکل از رئیس کمیسیون و سایر اعضا چهارشنبه شب وارد هرمزگان شد.
بازدید از مناطق مختلف سواحل مکران، جزایر سه‌گانه هرمزگان {تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی} و حضور در جلسه شورای تامین استان از جمله برنامه‌های این هیئت است. با توجه به اهمیت جغرافیایی و نقش ملی استان هرمزگان، اینگونه سفرها تعجب بر انگیز نیست. منتهی از آنجا که عزیزی از طراحان انتزاع هرمزگان است و تا دو ماه پیش پیگیر اتصال استان فارس به دریا بوده، نگرانی‌هایی برای حضور او در استان ایجاد شده است.
هرچند هدف اصلی از سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی مسائل امنیتی و مرزی منطقه است اما این سفر می‌تواند پایان یک نگرانی بزرگ هم باشد. شاید به جرات بتوان گفت مسئله انتزاع یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اکثریت مردم هرمزگان است. استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان عالی رتبه استان می‌توانند حضور کمیسیون امنیت ملی را مغتنم شمرده و از این طریق نگرانی مردم هرمزگان را در باب انتزاع استان مطرح کنند و با مذاکره و رایزنی به این حواشی خاتمه دهند. واضح است که ابراهیم عزیزی نماینده استان فارس یکی از افرادی است که شدیدا پیگیر اجرای انتزاع است، باید از این فرصت برای پایان دادن به اظهارنظرهای جنجالی او استفاده کرد. باید دید عملکرد استاندار هرمزگان و نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه چگونه خواهد بود، این نگرانی پایان می‌یابد یا دغدغه‌ای دیگر به آن اضافه خواهد شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها