نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

زیرساخت‌های ضعیف و عدم مهار آب‌های سطحی، علت سیل ویرانگر در هرمزگان



نماینده مردم هرمزگان در مجلس معتقد است، اگر سدسازی به درستی صورت گرفته بود و بودجه‌ها برای لایروبی تخصیص پیدا می‌کردند اکنون شاهد وارد شدن خسارات سنگین به زندگی و مشاغل مردم نبودیم.

به گزارش صبح ساحل، «احمد مرادی»، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب در استان هرمزگان، گفت: یکی از دلایل اصلی بروز این سیلاب‌ها عدم مهار آب‌های سطحی است در حالی که بارها این مهم را به مسئولان گوشزد کرده اما هیچگاه به تذکرات ما برای مهار آب‌های سطحی و لایروبی سدها و رودخانه‌ها توجه‌ای نشده است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر سدسازی به درستی صورت گرفته بود و بودجه‌ها برای لایروبی تخصیص پیدا می‌کردند اکنون شاهد وارد شدن چنین خساراتی به زندگی و مشاغل مردم نبودیم. وی افزود: فرسوده بودن زیرساخت‌های شهری مانند سیم‌های انتقال برق و تجهیزات فرسوده، سبب شده بلافاصله بعد از یک بارندگی برق مناطق مختلف قطع شود این در حالی است که زیرساخت‌های مخابرات و جاده‌ای به‌ویژه در روستاها بسیار ضعیف است.

مرادی بر ضرورت ایجاد دیوارهای حفاظتی بر جوار رودخانه‌ها تاکید کرد و افزود: بی‌توجهی به مسائل فوق سبب شده باران، بلای طبیعی تلقی شود. این نماینده مجلس با بیان اینکه باید خسارات وارده به خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی مردم ازسوی دولت جبران شود، اظهار کرد: این آب‌های سطحی که در نهایت حیف می‌شوند می‌توانست آب شرب و آب کشاورزی کشاورزان را تامین کند اما نداشتن برنامه‌ریزی برای ذخیره آب‌های سطحی سبب شده ما با وجود داشتن بارندگی‌های مناسب از خشکسالی رنج ببریم.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مانند شرکت‌های نفتی مطابق قانون به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند می‌توان بسیاری از مشکلات را کاهش داد و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرد اما متاسفانه بنگاه‌های اقتصادی به درصد ناچیزی از مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل می‌کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها