کاهش ۱۰ تا ۳۰درصدی نرخ بلیت هواپیما/ مخالفت سازمان هواپیمایی با کف قیمتی بلیت



سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی با موضوع تعیین کف قیمت فروش بلیت هواپیما موافق نیست و به عنوان مرجع نظارتی بخش هوانوردی، به موضوع رقابت ناسالم در صنعت هوایی ورود خواهد کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، میر اکبر رضوی  گفت: سازمان هواپیمایی کشور به عنوان  ناظر بر قیمت گذاری در حوزه بلیت با موضوع تعیین کف قیمت فروش بلیت هواپیما موافق نیست و به عنوان مرجع نظارتی  در بخش هوانوردی، به موضوع رقابت ناسالم در صنعت هوایی ورود می کند.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  حمایت از مردم همیشه اولویت مردم است براساس شورای عالی هواپیمایی  ایرلاین ها موظف بودند از ابتدای آذر نرخ بلیت‌های خود را بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهند که این امر هم محقق شد و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ناظر این بخش با هرگونه تعیین کف قیمتی مخالف است مگر اینکه چنین امری کیفیت یا ایمنی پرواز و مسافران را به خطر بیاندازد.

به استناد ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری، وظیفه برخورد با مخاطرات هوایی، ایمنی پرواز‌ها و رقابت مضره در این بخش بر عهده سازمان است و اگر کاهش نرخ در مسیر‌های پروازی، بصورت غیر متعارف و با هدف اخلال در رقابت تشخیص داده شود سازمان هواپیمایی بر اساس وظیفه ذاتی خود به موضوع ورود می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها