آشوری:

دولت در سفر به هرمزگان گشایش در مبادلات مرزی و عدالت استخدامی را تعیین تکلیف کند



نماینده مردم هرمزگان گفت: گشایش در مبادلات مرزی به منظور گشایش در زندگی مردم و عدالت استخدامی به منظور امیدآفرینی در میان فرزندان هرمزگان می‌تواند با چند مصوبه اساسی در سفر دولت به هرمزگان یکبار برای همیشه تعیین تکلیف شود.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان درباره انتظارات عمومی از سفر رییس جمهور به هرمزگان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات و مسائل موجود، مجموعه انتظارات و مطالبات را می‌بایست بر پایه واقعیات بنا بگذاریم اما گاه در قالب یک سفر هیأت دولت می‌توان با مجموعه مصوباتی سبب رونق اقتصادی و گشایش در زندگی مردم شد.

وی در همین زمینه عنوان کرد: هرمزگان همواره در سال‌های اخیر توانسته مازاد درآمد مالیاتی داشته باشد و بر اساس قانون می‌بایست 50 درصد از این مازاد برای توسعه استان به استان اختصاص داده شود و لذا اولین انتظار از دولت در این سفر آن است که این مصوبه قانونی را اجرایی کرده و سهم هرمزگان از مازاد درآمدهای مالیاتی را به آن بازگرداند تا بتوان از طریق آن توسعه شهری و روستایی را شتاب داد.

این نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر ادامه داد: عدالت استخدامی مطالبه بسیاری از جوانان هرمزگانی است و دولت با تعیین سقفی منصفانه می‌تواند در این زمینه نقش خود را ایفا کرده و امید را در میان جوانان تحصیل‌کرده و توانمند هرمزگانی زنده نگاه دارد و با این کار بهره‌وری در نظام تولید را نیز افزایش دهد.

آشوری از تصمیم‌گیری درباره پل خلیج فارس، احداث قطار سریع السیر در مسیر کریدور شمال - جنوب و تصمیم‌گیری‌های کلیدی برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای توسعه سواحل مکران به عنوان موضوعات کلانی یاد کرد که در سفر دولت هرمزگان، می‌تواند مورد توجه قرار گرفته و برای آنان تصمیمات راهبردی گرفته شود که ثمرات آن متوجه مردم منطقه و کل کشور است.

این نماینده مردم هرمزگان جبران خسارات انباشته ناشی از وقوع بلایای طبیعی در هرمزگان را که بر دوش مردم آن سنگینی می‌کند را از دیگر موضوعات مهمی برشمرد که دولت در این سفر اهتمام ویژه‌ای داشته و ضروری است تا این مسأله مورد عنایت قرار گیرد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس همچنین خاطرنشان کرد: توسعه ورزش روستایی، کمک به رونق کشاورزی بخصوص اشکال جدید و مدرن آن، اعتبار ویژه به جزایر خلیج فارس و توجه به دانشگاه‌ها و پیوند دادن آنها با مراکز مهم صنعتی و رونق بسترهای توسعه گردشگری از جمله دیگر اموری هستند که اگر به آنها در این سفر توجه ویژه‌ای صورت گیرد، می‌توانیم در آینده از ثمرات آن بهره برده و شاهد رشد و رونق هرمزگان باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها