معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در بندرعباس:

طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به زودی اجرایی می‌شود



طرح رتبه بندی فرهنگیان پس از تایید شورای نگهبان و تصویب مجلس شورای اسلامی به زودی اجرایی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در بندرعباس گفت: دولت در تاریخ ۲۵اسفند پارسال لایحه‌ای با ۱۰ماده را به مجلس داد و مجلس این بار این قانون را به صورت جامع تر، اما در قالب ۷ماده تنظیم و در تاریخ ۶دی ماه امسال به شورای نگهبان ارسال کرد و مقرر شد پس از نهایی شدن از سوی رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شود تا به وزارتخانه ارسال و فعالیت‌های عملیاتی و اجرایی آن آغاز شود.


قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه آیین نامه اجرایی رتبه بندی فرهنگیان در حال نگارش است افزود: پس از تصویب این طرح در مجلس در ۷۵۰ ناحیه و منطقه اجرا می‌شود.

 

روز 11 آذر، معلمان معترض در بيش از 65 شهر كشور، اعتراضات آرام در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش مراكز استان‌ها برگزار كردند ولي طي دو هفته گذشته نه‌تنها هيچ اتفاق مثبتي در واكنش به اعتراضات معلمان رخ نداد بلكه به دنبال تجمعات خودجوش معلمان كه از صبح شنبه 20 آذرماه آغاز شد.

روز گذشته نیز، 200 ناحيه و شهر  كشور صحنه اعتراضات صنفي گسترده هزاران معلم در واكنش به بدقولي دولت و مجلس در اجراي لايحه رتبه‌بندي و همسان‌سازي حقوق معلمان بود.

طي چند ماه اخير و از زمان آغاز فصل مدرسه در روز اول مهرماه، تا امروز 4 نوبت اعتراضات گسترده معلمان را شاهد بوده‌ايم اما تا امروز هيچ‌كدام از اعضاي قواي مقننه و مجريه در دلجويي و توضيح به صنف معلمان قدمي پيش نگذاشته‌اند و صرفا طبق ابلاغ‌ها و دستورها و از پشت ديوارهاي بسته و يك‌سويه، با اين قشر فرهنگي حرف زده‌اند. 

مطالبه فرهنگیان در این اعتراض این است که حداقل حقوق معلمان را تا خط فقر (۱۲ ميليون) افزايش یابد و بودجه همسان‌سازی از مهر ۱۴۰۰ تامین گردد،در غیر این صورت اعتراضات در ابعاد گسترده‌تر ادامه خواهد یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها