اراضی دولتی ۱۰ میلیاردی در هرمزگان رفع تصرف شد



فرمانده انتظامی هرمزگان از رفع تصرف۵۰۰ متر اراضی دولتی و تخریب سازه‌های غیرمجاز به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با اشاره به شکایت اداره کل آموزش و پرورش استان مبنی بر تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم زمینهای آموزش و پرورش توسط افرادی سودجو، افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان برابر هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره آموزش و پرورش و نماینده قضائی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: در بازدید از زمین‌های مذکور مشخص شد، افرادی با ساخت و ساز غیر مجاز در بخشی از اراضی، بالغ بر ۵۰۰ متر مربع را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی نسبت به ساخت وساز اقدام کرده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به شکایت اداره کل آموزش و پرورش و برابر هماهنگی قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از مراتع و زمینهای ملی، ماموران نسبت به جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اقدام کردند.

سردار جعفری با تأکید بر عزم راسخ نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری و متصرفان اراضی ملی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با سودجویان و افراد فرصت‌طلب که درصدد تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی هستند، به صورت قاطع و قانونی برخورد می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها