رئیسی هفته آینده به مسکو می‌رود



یک شبکه تلویزیونی روسیه اعلام کرد رئیس جمهور ایران هفته آینده به مسکو می‌رود.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از فارس، یک شبکه روسی روز یکشنبه اعلام کرد سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به مسکو، هفته آینده (میلادی) انجام خواهد شد. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شبکه روسی «روسیا-وان» اعلام کرده «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هفته آینده میزبان رئیسی خواهد بود و یکی از محورهای این سفر حل مسائل پیرامون احیای توافق هسته‌ای است.

رویترز نوشت، این شبکه تلویزیونی روسی در مورد روز آغاز این سفر یا محورهای آن جزئیات دقیقی ارائه نکرد.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در نشست خبری سالانه خود درباره سفر رئیسی به روسیه گفت: «این یک دیدار مهم است و باید ارتباطات در عالی‌ترین سطح ادامه پیدا کند. البته اخیراً این ارتباطات تحت تأثیر کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند. روسای جمهور دو کشور تلفنی صحبت داشته‌اند اما دیدار حضوری سازنده‌تر خواهد بود. اهمیت این دیدار در لزوم تطبیق یادداشت‌ها درخصوص تمام مسائل و دستورکارها به‌ویژه با توجه به تغییر ریاست دولت ایران است و باید تضمین تداوم تبادلات اقتصادی و دیگر حوزه‌ها را تحلیل کنیم».

لاوروف افزود: «زمانی که پروژه‌های مشترک زیادی وجود دارند، باید به جزئیات توجه داشته باشیم و دولت در حال کار کردن بر روی آن است کمیسیون مربوطه به ریاست وزرای انرژی باید سهم خود را در این گفت‌وگوها داشته باشند. همچنین مسائلی در زمینه سیاست‌های بین‌المللی، برجام، اوضاع کلی در خلیج فارس وجود دارد که اخیراً نیز بین دو طرف مورد بحث قرار گرفته‌اند. دستورکار ما شامل همکاری با سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است. ایران یکی از اعضای تیمی است که از اصول قوانین بین‌المللی دفاع می‌کنند و نه یک سری توافقات محدود گروه کوچکی از کشورها».

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ایران همچنین عضوی از گروه دفاع از منشور سازمان ملل است. درخصوص برخی مسائل منطقه‌ای، همکاری‌های نزدیکی در سوریه داریم در کنار ترکیه عضو نشست آستانه هستیم. این یک مثال عالی از چگونگی اتحاد دو کشور با محور اهداف مشترک با وجود دیدگاه متفاوت است. هنگامی که نتیجه بر این شد که ایجاد پلتفرمی برای کمک به سوریه قابل اجرا است، تروئیکای آستانه و کنگره سوریه کمک کردند پیش‌نویس سندی نگاشته شود که اکنون چارچوب مذاکرات است و به تقویت مذاکرات سوری‌ها کمک زیادی کرده است». 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها