وزرا در سفر به هرمزگان چه وعده‌هایی دادند؟

تزریق بودجه به رگ‌های خشک هرمزگان



رئیس جمهور به همراه شماری از وزرا پنجشنبه و جمعه 23 و 24 دی ماه به هرمزگان سفر کردند.
 در روز اول سفر، وزرا به نمایندگی از رئیس جمهور بازدید‌هایی از شهرستان‌های مختلف استان داشتند. در همین راستا وزیر بهداشت به شهرستان‌های جاسک و سیریک؛ وزیر جهادکشاورزی به رودان و میناب؛ وزیر نیرو به بستک و پارسیان؛ وزیر ورزش به بندر خمیر؛ وزیر اقتصاد به بندرلنگه؛ وزیر کشور به حاجی‌آباد و وزیر نفت نیز به جزیره قشم سفر کرد. در پایان روز پنجشنبه اکثر وزرا خود را به جلسه شورای اداری که در بندرعباس برگزار شد رساندند و گزارشی از سفرهای خود ارائه کردند. در این جلسه که با حضور ریاست جمهور، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی استان برگزار شد، وزرا از اختصاص بودجه به بخش‌های مختلف خبر دادند. با تحقق بودجه‌های اختصاص یافته که همت و پیگیری مداوم مسئولان استانی را می‌طلبد، هرمزگان می‌تواند رشد خوبی در بخش‌های کشاورزی، بهداشت و غیره داشته باشد. در مطلب پیش با هدف پیگیری وعده‌های داده شده، عمده آنها را مطرح کرده‌ایم. 
  

 از اختصاص سهمیه ویژه به بشاگرد تا تکمیل بیمارستان میناب

«بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت با تایید کمبود مراکز درمانی و بهداشتی در استان هرمزگان از اختصاص بودجه برای رفع این مهم خبرداد.
اختصاص سهمیه پزشکی ویژه در بخش عمومی و تخصصی برای شهرستان‌های بشاگرد، سیریک و چند شهرستان دیگر.
اختصاص  30 میلیارد تومان برای خرید آمبولانس دریایی برای جزایر ابوموسی و هرمز.
اختصاص 600 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان 530 تخته خوابه بندرعباس، تا پایان 1401 بیمارستان به بهره برداری می‌رسد.
اختصاص 100 میلیارد تومان برای ساخت ساختمان دانشکده دندان پزشکی در بندرعباس.
اختصاص 14 میلیارد تومان برای احداث مجتمع توانبخشی و 7 میلیارد تومان برای ساخت ساختمان چند منظوره جمعیت هلال احمر.
اختصاص 250 میلیارد تومان برای احداث بیمارستان 160 تخت خوابی میناب.
تکمیل و تجهیز بیمارستان خاتم الانبیا جاسک.
تکمیل و تجهیز بیمارستان سیریک با مشارکت خیرین و دولت.
  

 توجه ویژه وزارت نیرو در بودجه 1401 به هرمزگان 

«علی‌اکبر محرابیان»، وزیر نیرو با بیان اینکه در بودجه 1401 بیشترین توجه را به استان هرمزگان کرده‌ایم، گفت:«در بودجه سال آینده 18 بند مصوب در حوزه‌های مختلف برای این استان در نظر گرفته‌ایم. همچنین برای تک تک طرح‌های نیمه تمام اعتبار اختصاص یافته است».
اختصاص اعتبار ویژه برای رفع فرسودگی شبکه برق و تیر برق‌ها در هرمزگان.
تامین اعتبار آبرسانی به روستاها از طرح جهاد آبرسانی، قرارداد منعقد شده است و عملیات اجرایی به زودی شروع می‌شود.
  

پیش بینی اعتبار برای اجرا و تکمیل خط انتقال آب از چارک به بستک 

جهش نفتی استان تا پایان دولت

«جواد اوجی»، وزیر نفت با بیان اینکه هرمزگان صاحب 39 میدان نفتی و گازی است گفت:«از 20 میدان گازی 5 میدان توسعه یافته و 15 میدان گازی در دریا و خشکی از توسعه مغفول مانده است. از 19 میدان نفتی نیز 11 میدان توسعه یافته است. در هرمزگان روزانه 150 هزار بشکه نفت تولید می‌شود. همچنین روزانه از میادین گاز استان 17 میلیون مترمکعب گاز تولید می‌شود». به گفته اوجی توسعه میادین رشادت، رسالت و میدان سیوند بالغ بر 580 میلیون دلار اعتبار لازم دارد که بالغ بر 26 هزار بشکه از این سه میدان در سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. وزیر نفت با بیان اینکه چهارده حلقه چاه در خط لوله میدان گازی کیش تکمیل شده است، اضافه کرد:«با احتساب این مهم بنا ان‌شالله ۲۸ میلیون متر مکعب گاز را در پالایشگاه‌های پارس جنوبی پالایش می‌کنیم». وی گفت:« ان‌شالله بتوانیم تا پایان دولت وضعیت گازرسانی هرمزگان را در حوزه شهری و روستایی به سقف استاندارد کشور برسانیم». تا پایان دولت سیزدهم در بخش نفت و پالایشگاه دو میلیارد دلار در استان هرمزگان سرمایه گذاری می‌شود. برای گازرسانی در استان ده هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد. تا پایان سال 1401 گازرسانی به 36 روستا به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین گازرسانی به 94 روستا و 5 شهر نیز آغاز خواهد شد. اختصاص هزار و ۴۵ میلیارد تومان به پروژه‌های آموزشی، رفاهی، ورزشی و بهداشتی استان هرمزگان. از این مبلغ  800 میلیارد برای تکمیل بیمارستان شهید محمدی، 100 میلیارد در اختیار استاندار و مابقی را در طرح‌های مهارت آموزی، پروژه‌های وزارت نفت و ورزش و گازکشی منازل هزینه خواهد شد.
  

 راه‌اندازی هاب صادرات محصولات کشاورزی 

«سید جواد ساداتی‌نژاد»، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بالاترین میزان اختصاص مصوبات سفرهای ریاست جمهوری از نظر مقدار در هرمزگان اتفاق افتاده است، گفت:«بالاترین میزان اختصاص مصوبات سفر از نظر مقدار {بیش از سه هزار میلیارد تومان} در بین سفرهایی که رئیس جمهور به استان‌های کشور داشتند در استان هرمزگان بوده است. این مهم نشان دهنده‌ی نگاه ویژه به حوزه‌ی کشاورزی و شیلاتی این استان است».ساداتی نژاد با بیان اینکه سال‌های گذشته بیش از 500 میلیون دلار برای واردات میوه‌های گرمسیری به کشور هزینه شده است، گفت:« با توجه به اینکه هرمزگان ظرفیت تامین این محصولات را دارد با اختصاص اعتبار سعی در تامین این میوه‌ها در درون کشور داریم». به گفته‌ی وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی گوجه فرنگی در هرمزگان آغاز شده است.وی گفت:«با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف کارخانجات سیار صنایع تبدیلی برای حل مشکلات کشاورزان از هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد. امیدواریم با قراردادی که هفته آینده با این شرکت دانش‌بنیان بسته می‌شود بتوانیم دغدغه کشاورزان را رفع کنیم». ساداتی نژاد از آغاز توزیع هوشمند بازرگان در استان خبرداد و افزود:« توزیع هوشمند بازرگان در استان آغاز شده است که براین اساس اقلام تنظیم بازاری درب خانه‌ها تحویل داده می‌شود».
اختصاص 10 میلیارد تومان برای آبرسانی به عشایر.
اختصاص یک هزار و 500 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های کشاورزی، گلخانه‌ای، آبخیزداری، صید وصیادی و آبیاری نوین.
اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای برق‌رسانی به سایت‌های میگو استان.
اختصاص 400 میلیارد تومان برای تقویت زیستگاه‌های دریایی، ذخایر آبزیان و ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی.
اختصاص 200 میلیارد تومان برای تقویت، بازسازی و نوسازی باغات میوه‌های گرمسیری.
راه‌اندازی مجدد تنها کارخانه آبلیموگیری و کنسانتره در شرق استان ظرف شش ماه آینده. 
آغاز به کار کارخانجات سیار صنایع تبدیلی برای حل مشکلات کشاورزان.
راه‌اندازی هاب صادرات محصولات کشاورزی در شرق هرمزگان.
ظرف چهار ماه آینده ساماندهی صیادان انجام می‌شود.
اختصاص 70 میلیارد تومان برای کنوانسیون اقیانوس هند. 
  

 طلسم ورزشگاه میناب شکسته می‌شود

«سید حمید سجادی»، وزیر ورزش گفت:«قبل از سفرریاست جمهوری، جلسه‌ای برای مصوبات ورزشی استان هرمزگان داشته‌ایم که یک سری اعداد و ارقام قابل توجهی برای استان در نظر‌گرفته شده است».
اختصاص بیش از 20میلیارد تومان جهت تکمیل 60 باب زمین چمن مصنوعی.
اختصاص 15 میلیارد تومان برای تکمیل سالن ورزشی سام و زال قشم.
اختصاص 6 میلیارد تومان برای پیست تارتان رودان.
اختصاص 20 میلیارد تومان برای تکمیل استادیوم 10هزارنفری میناب.
اختصاص 25 میلیارد تومان هم برای تکمیل و تجهیز فضاهای ورزشی استان هرمزگان.
  

 آغاز پروژه پل خلیج فارس با فروش زمین‌های نهاد ریاست جمهوری

«سعید محمد»، دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه در سال‌های قبل 800 میلیون یورو قرارداد منعقد شده با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، گفت:«پل قشم به بندرعباس آرزوی دیرین مردم است. در کنار سوء مدیریت، دست‌های پشت پرده‌ای در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای عدم تکمیل این پروژه وجود دارد». وی با بیان با 270 میلیون یورو ظرف دو سال و نیم این پروژه تکمیل می‌شود، گفت:«از ریاست جمهور درخواست داریم 100 میلیون یورو تهاتر نفت در بودجه 1401 برای این پروژه لحاظ شود. واحدهای مجللی در قشم برای نهاد ریاست جمهوری بوده است که با فروش آنها پیش پرداخت پیمانکار پرداخت و کار آغاز می‌شود». «انسیه خزعلی»، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز پس از بیان مشکلات حوزه زنان هرمزگان گفت:«برای آسیب‌زدایی از مشکلات زنان استان، سه میلیارد تومان اختصاص یافت».
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها