افزایش ۲۰ درصدی مراجعات سرپایی کرونایی/ احتمال وقوع موج جدید با اومیکرون



عضو کمیته علمی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی میزان مراجعات سرپایی به علت کرونا، از احتمال وقوع موج جدید بیماری با سویه اومیکرون خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر داوود پیام طبرسی»،عضو کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: وضعیت بستری و مرگ و میر تغییر چندانی نکرده است اما در هفته گذشته مراجعات سرپایی به علت کرونا، 20 درصد افزایش پیدا کرده است. وی افزود: این افزایش تعداد بیماران سرپایی را نمی‌توان پیک جدید حساب کرد اما با توجه به شیوع اومیکرون در کشورهای جهان و ورود این سویه به کشور، احتمال وقوع موج جدید کرونا وجود دارد اما زمان آغاز این موج بستگی به میزان تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

عضو کمیته علمی مقابله با کرونا ادامه داد: تاکنون حدود 12 میلیون نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و باید 50 تا 60 میلیون نفر دوز سوم واکسن را تزریق کنند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره علت پایین بودن آمار واکسیناسیون دوز سوم تصریح کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا به دو علت می‌تواند پایین باشد؛ اول آن‌که بیشتر افراد در ماه‌های اخیر واکسینه شده‌اند و هنوز سه ماه از تزریق نوبت دوم آنها نگذشته است و علت دیگر نیز این است که به دلیل فروکش کردن کرونا مردم احساس می‌کنند که نیازی به تزریق دوز سوم وجود ندارد در حالی که این تصور اشتباه است. وی تأکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که الان بهترین زمان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا است زیرا واکسیناسیون قبل از آغاز موج جدید کرونا با اومیکرون، اثربخشی بهتری خواهد داشت.

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان این‌که مطالعات نشان داده که تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن کرونا باعث افزایش سطح ایمنی در مقابل اومیکرون می‌شود، تأکید کرد: افرادی که دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند ممکن است با درصد بیشتری به اومیکرون مبتلا شوند اما تزریق دوز سوم واکسن کرونا می‌تواند از ابتلا و بستری جلوگیری کند.

گفتنی است سویه "اومیکرون" گونه‌ای از کروناست که نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده و به علت جهش‌های متعدد و امکان سرایت‌پذیری بالاتر، جزو سویه‌های نگران‌کننده ویروس کرونا طبقه بندی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها