یارانه‌ها در سال آینده افزایش خواهد داشت



سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد حتماً افزایشی در یارانه ها برای سال آینده نسبت به سال گذشته و امسال خواهیم داشت اما هنوز ساز و کار در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار نگرفته است.

            

به گزارش صبح ساحل، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای از افزایش یارانه نقدی خانوار در سال آینده خبر داد.

وی افزود کمیسیون تلفیق قصد دارد تمام یارانه های موجود از جمله یارانه معیشتی را ادغام کرده و در قالب های نقدی و غیرنقدی به مردم پرداخت شود.

    

میزان یارانه پرداختی برای هر خانوار

دولت تصمیم دارد به ۳۰ میلیون نفر یارانه ۹۰ هزار تومانی و ۳۰ میلیون نفر دیگر یارانه ۱۲۶ هزار تومانی پرداخت کند. یعنی خانواری که در دهک اول تا چهارم قرار دارد مبلغ ۱۲۶ هزار تومان و کسانی که در دهک‌های پنجم تا هفتم قرار دارند مبلغ ۹۰ هزار تومان یارانه بیشتر در این ماه می‌گیرند.

در حال حاضر یک خانواده چهار نفره در مجموع ۳۵۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی بنزین دریافت می‌کند. اگر این خانواده در چهار دهک اول باشد در سال جدید ۵۰۴ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کند.

در نهایت با پرداخت یارانه نقدی، معیشتی بنزین و افزایشی که قرار است صورت بگیرد، مبلغ کل یارانه دریافتی این خانواده چهار نفره به ۸۶۰ هزار تومان می‌رسد.

اما اگر این خانواده در دهک پنجم تا هفتم قرار داشته باشد، علاوه بر ۳۵۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی؛ مبلغ ۳۶۰ هزار تومان نیز به عنوان یارانه جدید را می‌گیرد.

خانواده‌هایی که در این سه دهک قرار دارند، در نهایت ۷۱۵ هزار تومان یارانه در ماه دریافت می‌کنند.

البته این ارقام به صورت مفروض هستند و قرار است دولت به زودی جمع‌بندی نهایی درباره پرداخت یارانه جدید را اعلام کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها