افزایش ۲۴درصدی حداقل حقوق در کمیسیون تلفیق مجلس



عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان حداقل حقوق کارکنان بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ تعیین شد.

      

به گزارش صبح ساحل، مهدی فرشادان در مورد مصوبات جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: با موافقت اعضای کمیسیون تلفیق پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ تعیین شد.

وی ادامه داد: از این مبلغ ۶۰۰ هزار تومان تحت عنوان کسورات از حقوق بازنشستگان کسر می شود، اما حداقل حقوق شاغلان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از افزایش حداقل حقوق از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیشنهادی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱، به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خبر داد.

رحیم زارع در نشست خبری اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد که نسبت به دهک بندی جدید و حذف پردرآمد‌ها از فهرست دریافت کنندگان یارانه نقدی اقدام شود.
وی افزود: مهلت سه ماهه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای دهک بندی مجدد جامعه تا افزایش ۲۴ درصدی حداقل حقوق پیشنهادی دولت از جمله مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بود.

 

بر اساس تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱: 

۲-۱-پس از اعمال افزایش هات موضوع بند ۱-۱ مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقد ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد نباید از ۵۶ میلیون ریال کمتر باشد.

به گزارش ایرنا، مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ پس از تصویب در صحن علنی مجلس تبدیل به قانون می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها