مدیر محیط زیست منطقه آزاد:

رنگ سبز آب سواحل قشم ناشی از ازدیاد ریزجلبک‌هاست



مدیر محیط زیست منطقه آزاد قشم گفت: رنگ سبز آب دریا به دلیل افزایش جمعیتی ریزجلبک‌ها و فیتوپلانکتون‌هاست و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «سید هاشم داخته»، مدیر محیط زیست منطقه آزاد قشم گفت: در برخی از فصول سال فیتو پلانکتون‌ها به ساحل می‌آیند و باعث تغییر رنگ آب می‌شوند اما پس از مدتی وضعیت عادی می‌شود. وی همچنین درباره ورود میعانات گازی به دریا در جریان سیل اخیر هرمزگان تصریح کرد: ابتدا به گمان نشتی کشتی‌ها برای تفحص در دریا به جستجو پرداختیم که در نهایت به دهانه رودخانه رسیدیم.

مدیر محیط زیست منطقه آزاد قشم افزود: با تهیه مستندات و پیگیری‌ها مشخص شد که آلودگی‌ها از طریق رودخانه وارد دریا شده است. وی ادامه داد: ورود این میعانات به دریا در کوتاه مدت و بلند مدت خسارات مختلفی بر اکوسیستم دریا دارد.

داخته اظهار کرد: برخی از این فراورده‌ها روی آب معلق می‌مانند که آبزیانی که در سطح آب زندگی می کنند مانند کفال ماهی‌ها و انواع دیگر و همچنین دلفین‌ های گوژپشت دچار آسیب می‌شوند. وی افزود: آبزیانی که برای تنفس به سطح آب می‌آیند مانند لاکپشت‌ها و مارها و نیز پرندگان دریایی از این حادثه آسیب می‌بینند.

مدیر محیط زیست منطقه آزاد قشم گفت: در بلند مدت نیز با ته نشین شدن برخی دیگر از این میعانات گازی در ساحل حیوانات کم تحرک مانند خرچنگ‌ها و صدف‌ها دچار مشکل می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: این مساله در دستگاه قضا طرح موضوع شده است تا جبران خسارت تا حد امکان انجام پذیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها