یکی از دلایل همه‌گیری کرونای اومیکرون به بازگشایی مدارس برمی‌گردد



رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: بخش مهمی از همه گیری کرونا به بازگشایی مدارس برمی گردد و دانش آموزان این ویروس را جابجا می کنند. ممکن است در شهرهای دیگر کنترل مراکز آموزشی به لحاظ رعایت دستورالعمل ها و تهویه بهتر باشد.
    
   
به گزارش صبح ساحل، حسین ابراهیمی پور رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه درجلسه اضطراری ستاد کرونا اظهار کرد: طی هفته اخیر مراجعات به مراکز درمانی تربت حیدریه چهار برابر شده و تست کرونای ۵۰ درصد از این مراجعه کنندگان مثبت اعلام شده است.

وی افزود: برای اولین بار است که وضعیت کرونایی این منطقه از متوسط کشور بالاتر و جزو شش شهر نارنجی هستیم و در کل استان هم تنها شهر استان در این وضعیت هستیم.

ابراهیمی پور در ادامه گفت: پیش درآمد اومیکرون با شدت واگیری بسیار زیاد و شدت بستری کمتر است و به جرات می توان گفت کسانی که اومیکرون گرفته اند همه خانواده های خود را درگیر کردند.

ابراهیمی پور از آماده باش بیمارستانهای تربت حیدریه خبرداد و خاطرنشان کرد: بخش مهمی از همه گیری کرونا به بازگشایی مدارس برمی گردد و دانش آموزان این ویروس را جابجا می کنند. ممکن است در شهرهای دیگر کنترل مراکز آموزشی به لحاظ رعایت دستورالعمل ها و تهویه بهتر باشد.

وی در ادامه گفت: این پیک ‌حدود چهل روز طول می کشد و اکنون دو هفته از آن در این منطقه گذشته و تا سه هفته دیگر ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها