وام مسکن ۳۱ میلیون تومان ارزان شد/میانگین قیمت هر برگه اوراق مسکن به حدود ۱۳۶ هزار تومان رسید



قیمت وام مسکن در اسفند ماه نزولی شده و امروز میانگین قیمت هر برگه اوراق مسکن به حدود ۱۳۶ هزار تومان رسیده است و در کانال قیمت ۱۳۰ هزار تومان نوسان می کند.

اقتصاد آنلاین نوشت: قیمت اوراق وام مسکن که در بهمن ماه امسال رکوردهای پی در پی جا به جا کرده و به بالاتر از ۱۷۰ هزار تومان رسیده بود در اسفند ماه نزولی شده و امروز به کانال قیمت ۱۳۰ هزار تومان برگشت. هم اکنون بهای هر برگه وام مسکن با قیمت میانگین حدود ۱۳۶ هزار تومان خرید و فروش می شود. 

افراد برای دریافت هر یک میلیون تومان وام مسکن باید دو برگه از اوراق تسهیلات مسکن را خریداری کنند و به این ترتیب زوجین تهرانی برای دریافت سقف ۴۵۰ میلیون تومانی وام مسکن باید ۹۰۰ برگه خریداری کنند. در حال حاضر قیمت هر برگه وام مسکن حدود ۳۵ هزار تومان کاهش قیمت داشته و به این ترتیب وام ۴۵۰ میلیون تومانی زوجین تاکنون حدود ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

گفتنی است بانک مسکن در طرح جدیدی که ارائه کرده، امکان خرید وام با نصف قیمت را برای متقاضیان فراهم کرده است و بر این اساس افرادی که وام مسکن را نیم بها خریداری می کنند باید سود بیشتری پرداخت کرده و وام خود را زودتر تسویه کنند. 

بر مبنای طرح جدید بانک مسکن کسانی که اوراق وام مسکن را به صورت کامل خریداری می‌کنند، سود کمتر و مدت بازپرداخت طولانی‌تری دارند. بر این اساس خریداران وام مسکن در مدل قبلی می‌توانند وام مسکن خود را ۱۲ ساله و وام جعاله را ۵ ساله بازپرداخت کنند و سود وام آنها ۱۷.۵ درصد است اما در مدل جدید که خریداران نصف اوراق مورد نیاز را می‌خرند باید ۱۸ درصد سود پرداخت کنند و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مذکور ۹۶ ماه معادل هشت سال است. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات جعاله مسکن بدون سپرده مذکور نیز ۶۰ ماه معادل ۵ سال خواهد بود.

پیگیری‌ها از بانک مسکن حاکی از آن است که مهلت پرداخت وام نیم بهای مسکن تا پایان امسال دوباره تمدید شده است. روابط عمومی بانک مسکن همچنین توضیح داد اگر افراد تا پایان سال قصد خرید خانه ندارند اما متقاضی دریافت وام نیم بهای مسکن هستند، می توانند درخواست خود را تا آخر اسفند ماه امسال در بانک مسکن ثبت کنند و در این صورت تا پایان اردیبهشت سال آینده فرصت دارند اوراق را به بانک ارائه داده و وام نیم بهای مسکن بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها