شیوع دوباره بیماری سرخک در برخی مناطق کشور



مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت بیماری سرخک در برخی از استانهای همسایه کرمان شیوع پیدا کرده و انتشار ان در استان دور از انتظار نیست

      
به گزارش صبح ساحل، دکتر سعید صحبتی مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود سرخک یک بیماری ویروسی  با قدرت انتشار بالا است که از مرزهای شرقی وارد کشور شده است و در برخی از استانها از جمله سیستان و بلوچستان ،هرمزگان ،فارس و حتی تهران و همچنین در جنوب استان کرمان مشاهده شده است

وی با اشاره به اینکه در مرحله حذف سرخک هستیم گفت کسانی که به دلایلی واکسن سرخک را در کودکی انجام نداده باشند و یا واکسن اثر بخشی کامل نداشته باشدممکن است انتقال سرخک به این افراد صورت گیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تمام افراد زیر30 سال از تکمیل واکسن مطمئن باشند و والدین اطمینان حاصل کنند که نوبت واکسن بچه ها در12 و 18 ماهگی انجام شده باشد.

دکتر صحبتی تب بالای38 درجه بثورات پوستی را از مهمترین موارد مشکوک به سرخک دانست و بیان کرددر این موارد به پزشک مراجعه کنید و پزشکان نیز موارد مشکوک را برای برنامه ریزی گزارش کنند.

وی گفت درحال برنامه ریزی هستیم برای افرادی که وارد کشور می شوندواکسن سرخک بزنیم.

به گزارش صبح ساحل، تاکنون حدوداً 164 نفر در کشورمان به این بیماری مبتلا شده‌اند، باید توجه شود که سرخک، واگیردار است و احتمال اینکه به افراد بیشتری سرایت کند زیاد است، لذا هر کسی که روند واکسیناسیون "ام‌ام‌آر" را تکمیل نکرده است، حتماً به مراکز بهداشت در سراسر کشور مراجعه کند. امیدواریم که با وجود تلاش‌هایمان برای مهار این بیماری، مجدداً درگیر نشویم.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها