سفیر ایران در بغداد:

مذاکرات بعدی تهران و ریاض بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور را مشخص می‌کند



ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن اعلام جزئیاتی از گفتگو‌های اخیر میان تهران و ریاض به میزبانی بغداد از توافق دو طرف برای نقشه راه مذاکرات آینده خبر داد. ایرج مسجدی درباره این سوال که آیا سفارتخانه دو کشور بازگشایی خواهد شد یا نه، گفت: روند مذاکرات آینده تعیین خواهد کرد که موضوع بازگشایی سفارتخانه‌ها محقق شود یا خیر و این، بستگی به مذاکرات بعدی دارد.
 
به گزارش صبح ساحل، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن اعلام جزئیاتی از گفت و گوهای اخیر میان تهران و ریاض به میزبانی بغداد از توافق دو طرف برای نقشه راه مذاکرات آینده خبر داد.

سفیر ایران در بغداد درباره آخرین وضعیت گفت و گوهای ایران و عربستان گفت: در دور پنجم گفت و گوهای ایران و عربستان که پنجشنبه گذشته بین هیات های دو طرف برگزار شد نقشه راهی برای آینده مورد بحث و توافق قرا گرفت. هر دو طرف پیشنهاداتی داشتند که بعد از جلسه پنجشنبه در این باره توافقی حاصل و تبدیل به نقشه راهی برای آینده شد.

به نوشته ایرنا، ایرج مسجدی درباره این سوال که آیا سفارتخانه دو کشور بازگشایی خواهد شد یا نه، گفت: روند مذاکرات آینده تعیین خواهد کرد که موضوع بازگشایی سفارتخانه ها محقق شود یا خیر و این، بستگی به مذاکرات بعدی دارد.

مسجدی تصریح کرد: در دور اخیر مذاکرات، مهم این بود که طرفین برای آینده، چارچوبی توافقی داشته باشند که به نتیجه رسید و این خود ملاک مثبتی است که راه آینده را برای هر دو طرف روشن می کند.

مسجدی به کلیت توافق ایران و عربستان اشاره کرد و گفت یکی از این توافق ها بر سر «اعتماد سازی ها» است.

وی افزود: دوم، «اقدامات و همکاری های دوجانبه» مثل موضوعات حج و بحث سفارتخانه های دو طرف و موضوع سوم نیز «بحث های منطقه ای و بین المللی» است.

مساله عادی سازی باعث مشارکت بیشتر عراقی ها در روز قدس خواهد شد

سفیر ایران به موضوع روز جهانی قدس و اهمیت آن در عراق پرداخت و گفت: عراقی ها هر سال در روز جهانی قدس در سطوح مختلف برنامه های متعددی در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین دارند. امسال هم برنامه های مختلف در شهرهای متعدد برگزار می شود از جمله برنامه جمعه شب مجلس اعلای عراق و دهها برنامه متعدد دیگر.

ایرج مسجدی ادامه داد: قطعا مردم عراق و بسیاری از جمعیت ها و تشکل های عراقی در بزرگداشت روز قدس مشارکت خواهند داشت.

مسجدی به موضوع اخیر طرح سازش و مطرح شدن آن در منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع خود باعث حضور قوی تر مردم عراق در راهپیمایی ها و تجمعات روز جهانی قدس برای محکومیت سازش و جنایات اخیر صهیونیست ها در مسجد الاقصی خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها