ایلان ماسک از خرید توییتر به دنبال چیست؟


نویسنده: مریم دهقان

احتمالا خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک به ارزش 44 میلیارد دلار را شنیده اید. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که ایلان ماسک از خرید توییتر چه هدفی دارد و چه نفعی می‌برد؟ خرید توییتر برای ایلان ماسک از سه منظر حائز اهمیت است. اول درآمد مستقیمی که آقای ماسک از طریق سود سالیانه توییتر به دست میاورد.
دوم منفعت مالی غیر مستقیم و سوم قدرت اثر‌گذاری بر روی مردم جهان است. هفته گذشته گزارش عملکرد سه ماهه توییتر منتشر شد. در این گزارش آمده است که توییتر در فصل گذشته موفق شده از راه تبلیغات یک و نیم میلیارد دلار درآمد کسب کند. این درامد را اگر با درآمد یکساله توییتر در سال 2019 که حدود سه و نیم میلیارد دلار بوده است مقایسه کنیم؛ این طور می‌توان نتیجه گرفت که با فرض ثابت بودن درآمد فعلی توییتر از راه تبلیغات در سال 20222، توییتر توانسته است در این بازه زمانی درآمد خود را بیش از دو برابر کند که نشان از سودآوری بالای این شرکت است. 
همچنین دو هفته گذشته، زمانی که خبر خرید 9 درصد از سهام توییتر توسط ایلان ماسک منتشر شد؛ سهام توییتر در بورس آمریکاف جهش 25 درصدی را تجربه کرد. در هفته گذشته نیز که خرید توییتر به طور کامل به ارزش 44 میلیارد دلار منتشر شد سهام توییتر 5 درصد دیگر جهش کرد و این نشان از اثرگذاری حضور ایلان ماسک بر روی این سهام است. همان طور که ذکر شد، ایلان ماسک از طریق غیر مستقیم نیز از توییتر سود می‌برد.
 این پلتفورم با 331 میلیون کاربر فعال، بزرگترین شبکه اجتماعی دنیاست و توییت‌های ایلان ماسک به شدت در این رسانه اثر‌گذار است. از طرفی حتما درباره رمزارزهایی مثل بیت‌کوین‌ دوج‌کوین و بی‌بی کوین شنیده اید و خبر دارید یک توییت ایلان ماسک چطور قیمت این رمز2ارزها را دچار نوسان می‌کند. ماسک با خرید توییتر، جایگاه خود را در این رسانه تثبیت کرد و به یک ابر قدرت در میان رسانه‌های دنیا، علی‌الخصوص توییتر تبدیل خواهد شد. احتمالا از این پس شاهد توییت‌های جنجالی تر او و تاثیرش بر‌روی دنیای رمز‌ارزها خواهیم
 بود. 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها